به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، سید جواد موسی کاظمی مسئول واحد ایمنی حرم مطهر بانوی کرامت در گفت و گویی خبری از برگزاری اولین جلسه مانور اطفای حریق در هفته گذشته با حضور جمعی از معاونان، مدیران و کارکنان آستان مقدس در محل پژوهشکده علامه طباطبایی خبر داد.

وی در این رابطه اظهار کرد: به منظور مواجهه موثر و کارآمد در قبال حوادث و رخدادهای احتمالی، همواره می بایست مجموعه ای از طرح ها و برنامه ها با اهداف مشخص تدوین و تنظیم گردد تا پرسنل و مدیریت سازمان، ضمن برخورداری از دانش و اطلاعات لازم در خصوص واقعه رخ داده، آمادگی رویارویی با حادثه و مدیریت آن را داشته باشند.

مسئول واحد ایمنی حرم مطهر بانوی کرامت آموزش عمومی و افزایش آگاهی نیروی انسانی را مهمترین بخش فعالیت های پیشگیرانه در زمینه ایمنی حریق دانست و گفت: با توجه به گستردگی و تنوع کاربری‌ها در اماکن آستان مقدس قم و فضاهای متعدد موجود در حرم مطهر و ساختمان‌های وابسته به آن مانند کتابخانه، موزه، دارالشفاء و … و حضور فراوان زائرین و مجاورین در ایام و مناسبت های مختلف سال، توجه بیشتر به مسئله آموزش و آمادگی نیروی انسانی و استفاده از تجارب و نظرات کارشناسان متخصص و تجهیزات مدرن در مواجهه با حریق احتمالی، مدیریت سریع بحران را دو چندان می کند. 

وی ادامه داد: بر همین اساس واحد ایمنی مدیریت فنی مهندسی و مدیریت آموزش آستان مقدس با همکاری سازمان آتش نشانی استان قم، چندین سال است بصورت مستمر آموزش پرسنل این آستان مقدس را از طریق شرکت در کلاس های تئوری و عملی فراهم می کنند.

موسی کاظمی تأکید کرد: با توجه به اهمیت موضوع و جایگاه بین المللی حرم مطهر و در نظر گرفتن تمامی جوانب و حساسیت های موجود، مسئله آموزش و آشنایی با تجهیزات جدید و بکارگیری تکنولوژی های نوین و دانش بنیان که بتواند در مدیریت بحران و کاهش زمان حادثه موثر واقع گردد در دستور کار آستان مقدس قرار دارد.

وی گفت: به همین منظور هفته گذشته اولین جلسه مانور اطفاء حریق با حضور جمعی از معاونان، مدیران و کارکنان آستان مقدس بانوی کرامت در محل پژوهشکده علامه طباطبایی برگزار شد و انشاالله این امر استمرار خواهد داشت.