به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام محمدباقر مشکاتی رئیس اداره موزه فاطمی نیز با اشاره به برگزاری همایش ملی بزرگداشت کاتب برجسته قرآن کریم، مرحوم آیت الله شیخ زین العابدین محلاتی در شهرستان محلات در روزهای ۱۹ و ۲۰ مردادماه، از همکاری و مشارکت موزه آستان مقدس فاطمی در برگزاری این همایش دو روزه، خبر داد.

وی افزود: با توجه به لزوم تعامل و هم افزایی نهادهای فرهنگی در کیفیت بخشی به فعالیت های قرآنی در این برهه زمانی، موزه فاطمی در چند زمینه با همایش بزرگداشت این کاتب قرآن در محلات همکاری و مشارکت داشته است.

رئیس اداره موزه فاطمی گفت: تولید فیلم مستندکوتاه از زندگی‌نامه و قرآن های خطی مرحوم محلاتی موجود در موزه فاطمی، برگزاری نمایشگاه آثار خطی و قرآنی این عالمِ هنرمند در حاشیه همایش، همکاری در تهیه مقاله از آثار موجود در موزه آستان برای یادنامه مرحوم محلاتی و همچنین رونمایی و نمایش اصل آثار ایشان در تالار عترت موزه فاطمی از جمله این فعالیت ها و همکاری هاست.

گفتنی است اجلاسیه همایش بزرگداشت شیخ زین العابدین محلاتی در شهر محلات با حضور حجت الاسلام والمسلمین علی اشرف عبدی مدیر کتابخانه، موزه و مرکز اسناد حرم مطهر بانوی کرامت، حجت الاسلام محمدباقر مشکاتی رئیس اداره موزه فاطمی و جمعی از کارشناسان موزه فاطمی برگزار شد.