پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام الله علیها_ حسن شیخ حائری: اینجا «قم» است؛ آنجا که افتخار عنوان «حرم اهل بیت (س)» را از حضرت جعفر بن محمد الصادق (ع) بر تارک خود دارد:

بیایید در عُشّ آل محمد

بگیرید حاجات خود را از این در

خلایق از این در گرفتند حاجت

حوائج در این خانه دارند، سنگر

حریم امامان معصوم ما، قم

بتولش بُوَد دخت موسی بن جعفر … .

اینجا، خانه نورانی دختر موسی بن جعفر (ع)، خواهر علی بن موسی الرضا (ع) و عمه امامان معصوم (ع) است.

و اینجا، به نیابت از مدینه منوره و مزار مخفی حضرت مادر (س)، خانه مادری همه ارادتمندان و شیعیان خاندان عصمت و طهارت محسوب می شود.

امسال هم در ایام بزرگداشت جایگاه خبرنگاران و عکاسان رسانه و با تدبیر مسئولان حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س)، توفیق غُبارروبی آستان مقدس بانوی کرامت (س) نصیب اهالی رسانه قم شد تا اذن دخولی بخوانند و ره توشه ای برگیرند، مراسمی که حاضران در آن با همراهی نوای مداحان اهل بیت (ع)، غبار از دل ها شُستند و توفیق خدمت بیشتر به این آستان و اُستان را از درگاه پروردگار بی همتا مسئلت کردند.

و اما یکی از مهم ترین فرازهای زیارتنامه سترگ حضرت شفیعه محشر (س) – که مورد اشاره حجت الاسلام فلاحی، مدیر آستان مقدس فاطمی و سخنران این مراسم هم قرار گرفت – تعبیر «اسئل الله ان یُرینا فیکم السّرور و الفرج» است، آن جا که از حضرت حق می خواهیم تا شادمانی و گُشایش را در نزد اهل بیت (ع) به ما بنمایاند و البته در ادامه نیز با تعبیر «و ان لا یسلبنا معرفتکم»، درخواست می کنیم تا از معرفت حقیقی اهل بیت (ع) محروم نشویم.

اکنون باید به این نکته توجه داشت که بر اساس نظر بزرگان اهل علم و معرفت، نشاط و سُرور حقیقی مؤمنان، با ظهور حضرت بقیت الله الاعظم (عج) محقق می شود و این فراز از زیارتنامه حضرت بانو (س) نیز به همین موضوع خطیر اشاره دارد.

بر این اساس شایسته است تا «اهالی رسانه قم» به عنوان «اهالی رسانه حرم اهل بیت (س)» به این مهم توجه داشته باشند که معرفت حضرت صاحب عصر و زمان (عج) و تیبین این مهم برای همگان، نیازمند معرفت و تیبین جایگاه دیار قم به عنوان دیار اهل بیت (ع) در همه تولیدات رسانه ای است.

از این رو تردیدی نیست که اهالی رسانه قم باید همصدا با هم و در مسیر تبدیل شدن رسانه های این دیار به «رسانه های الگو» گام بردارند تا جهاد تبیین این رسانه ها، عملا بسترساز حماسه قیام حضرت موعود (عج) از مسیر معرفتی مکتب قم و حرم اهل بیت (ع)  باشد، ان شاء الله.