به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، آیت الله سیدمحمد سعیدی در سخنرانی پیش از نماز ظهر در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر امام رضا علیه السلام اظهار کرد: اهل کوفه بر اثر تبلیغات، تهدید و تطمیع دشمن به طمع افتادند و منحرف شدند و با امامی که دعوت کرده بودند به جنگ پرداختند و ایشان را به شهادت رساندند و اهل بیت ایشان را به اسارت بردند.

وی با بیان اینکه در هیچ دینی سابقه نداشت که امتی پسر پیامبر خود را دعوت کنند و به این شکل با او برخورد کنند، گفت: جریان کربلا از یک جهت خیلی برای امام حسین علیه السلام و اصحاب و خانواده ایشان حماسه و افتخار است و از جهت دیگر برای دشمنانشان ننگ ابدی است.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت یکی از حربه های همیشگی دشمن را جدا کردن مردم از دین دانست و افزود: زندگی دنیا هدف اصلی حیات بشر نیست بلکه زندگی اصلی انسان در آخرت است و ضامن سعادت ما در آخرت به این بستگی دارد که در دنیا چگونه زندگی کنیم و چطور از دین دفاع کنیم.

وی تصریح کرد: اگر دشمنان سعی می کنند جوانان را از دین جدا کنند، حجاب را از جامعه ما بگیرند، غیرت را از مردان بگیرند، با لقمه های حرام شکم ها را پر کنند و آلودگی را زیاد کنند به خاطر این است که جبهه کفر و شیطان همیشه با دین درگیر بوده به دنبال این بوده که دین را از بین ببرند.

آیت الله سعیدی شهادت امام حسین علیه السلام را نتیجه تبلیغات وسیع دشمن دانست و گفت: امام حسین وقتی می خواستند از مدینه خارج شوند به مردم گفتند که ما خانواده پیامبر هستیم و سعادت بشر به برکت ما است ولی یزید یک آدم فاسد است و کسی مثل من با کسی مثل یزید بیعت نمی کند ولی کسی به حرف های امام حسین گوش نداد جز عده اندکی که با ایشان رفتند و به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه مردمی که به یاری امام حسین نرفتند بعد که قیام کردند دیگر دیر شده بود و به نتیجه نرسیدند گفت: ما به لطف خدا در یاری ولی خدا قیام کردیم و پیروز شدیم ولی این پیروزی وابسته به ماندگاری ما در صحنه است؛ چند ماه دیگر هم انتخابات است و اگر ما در صحنه باشیم خدا هم یاری می کند و هیچ دشمنی نمی تواند ما را شکست دهد.