به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، آیت الله سیدمحمد سعیدی ظهر امروز در جلسه اخلاق مدیران آستان مقدس بانوی کرامت که در سالن محراب این حرم مطهر برگزار شد، اظهار کرد: تکریم زائر هم وظیفه و هم سیاست راهبردی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها است.

وی با تأکید بر اینکه تکریم زائر انتظار طبیعی زائران این آستان مقدس است گفت: تکریم زائران خدمت به انسان هایی است که برای عبودیت و بندگی خدا و اجرای فرمان الهی مودت ذی القربی به این حرم مطهر آمدند؛ زائران آمده‌اند به تکلیف خدا عمل کنند و ریشه تکریم زائران قرآنی است.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه زائران در واقع دعوت شده خدا و اهل بیت علیهم السلام هستند، گفت: اگر ما در این امر خیر قدم گذاشتیم و وارد شدیم باب رحمت الهی هم باز می شود و مردم عزیز و خیران به میدان می آیند و این سفره گسترده تر خواهد شد.

وی گفت: افرادی که به قم مشرف می شوند و نگاهشان به گنبد و حرم می افتد احساس امنیت می‌کنند و انتظار دارند تکریم شوند، شما خادمان هم در واقع آتش سوزان قیامت را به برکت این خدمات بر خود سرد می کنید زیرا خدمت به زائران اگر با نیت خیر باشد عبادت محسوب می شود.

آیت الله سعیدی خدمت به زائران را خدمت به خود دانست و گفت: هر انسانی بیش از هر چیز دیگر خود را دوست دارد و خدمت به زائران هزینه و توشه راحتی و آرامش آخرت و سرای باقی است و باعث تقرب به حضرت معصومه سلام الله علیها و اهل بیت علیهم السلام می شود.

وی فرصت خدمت به زائران را از دست رفتنی دانست و ابراز کرد: سنت خدا این است که فرصت ها را در اختیار انسان قرار دهد و بعد از مدتی بگیرد و افراد زیادی از فرصت های زندگی خود استفاده نکردند و پشیمان شدند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با تأکید بر اینکه باید اطعام و اسکان زائران به ویژه در ایام زیارتی افزایش پیدا کند افزود: باید از ظرفیت خیران در این زمینه استفاده شود و حرم ها شلوغ شوند و به ویژه جوانان و نوجوانان در این حرم ها حضور پیدا کنند.