به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، مرحله نهایی سومین دوره مسابقات فصلی واحد مجازی مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) همزمان با ترم تابستان با حضور خواهران و برادران به صورت‌ آنلاین برگزار شد.

در این مرحله از مسابقات که از ابتدای شهریور ماه برگزار شد، خواهران و برادران در رشته‌های قرائت، روخوانی، روان‌ خوانی، تجوید، صوت و لحن، ترتیل، حفظ(۱،۳،۵،۱۰،۲۰،۳۰ جزء) در دو گروه سنی زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ با یکدیگر به رقابت پرداختند.

مرحله ی اول این دوره از مسابقات به صورت ارزیابی کلاسی همزمان با ۲۸ مرداد ماه با حضور۲۷۵ شرکت کننده برگزار شد.

در مرحله نخست این دوره از مسابقات، ارزیابی در تمامی کلاس ها به صورت مجازی با حضور داوران صورت گرفت و داوران با حضور در کلاس های مجازی کیفیت آموزشی استاد و کیفیت مهارتی فراگیران را مورد ارزیابی قرار دادند.

در مرحله نخست مسابقات فصلی تابستان واحد مجازی در مجموع ۲۷۵ شرکت کننده به تفکیک رشته در رشته های حفظ ۱۶۶ نفر، درست خوانی ۸۰ نفر، تجوید ۷۱ نفر و ترتیل ۲۸ نفر در سه گروه سنی کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال با یکدیگر به رقابت پرداختند که سرانجام از این تعداد شرکت کننده ۱۹۴ به مرحله دوم مسابقات راه یافتند که به تفکیک در رشته های حفظ ۹۰ نفر، تجویدسطح یک۱۸ نفر، تجوید سطح دو ۱۲ نفر، درست خوانی ۵۴ نفر و ترتیل ۲۰ نفر) به مرحله دوم مسابقات راه یافتند.

اضافه بر این در بخش برادران نیز در مرحله مقدماتی مسابقات ۹۲ نفر با یکدیگر رقابت کردند و از این تعداد شرکت کننده ۳۷ نفر موفق به راه یابی به مرحله نهایی شدند که در مجموع ۱۸ نفر در بخش برادران موفق به کسب رتبه های برتر این دوره از مسابقات شدند.

نفرات برتر برادران به تفکیک رشته ها در مقطع سنی زیر ۱۶ سال در رشته تجوید مصطفی تقی زاده، در رشته ترتیل مهدی شهیدی و در رشته حفظ یک جزء محمد رتبه اول حسین شهبازی و رتبه دوم مهدی اکبری و در رشته حفظ ده جزء رتبه اول سید مصطفی مظفری و رتبه دوم عبدالله محمدی اعلام شدند.

همچنین در مقطع سنی بالای ۱۶ سال در بخش برادران نفرات اول تا سوم بدین شرح می باشد:
رشته درست خوانی؛ رتبه اول، یاسین صابری؛ رتبه دوم، محمد امین جاره جو؛ رتبه سوم: علی مهدوی
رشته تجوید؛ رتبه اول: علی ابن علی، رتبه دوم: محمد حاج ابوکهکی، رتبه سوم: محمد علی واعظی و آقای ابوالفضل قوی فکر
رشته ترتیل؛ رتبه اول : سید طه علوی نسب
رشته حفظ یک جزء؛ رتبه اول: محمد حسین مرادی، رتبه دوم:محمد حسین تقی پور
رشته حفظ سه جزء؛ رتبه اول: امیرعلی جانقلی
رشته حفظ پنج جزء؛ رتبه اول: سید محمد یونس مرتضوی

در بخش خواهران نیز در مرحله مقدماتی به تفکیک رشته ها در گروه سنی کودک در رشته حفظ بشری طائب پور، سیده فاطمه موسوی، آوا صفی خانی، ریحانه نوروزی و زهرا اقبالی، در رشته تجوید کودک زهرا یاسی و سارا بلندی و در رشته مصحف شریف نیز سمیه قمری، حسنا رستمی، زهرا نصر اصفهانی، زهرا سادات موسوی و سیده سمیه حسینی جواز حضور در مرحله نهایی این دوره از مسابقات را کسب کردند.

یادآوری می شود، در رشته درست خوانی در بخش کودکان انسیه فاطمه تقوی، حسنا عباسی زاده، زهرا طالبی و در بخش نوجوان در رشته درست خوانی سیما سواری و نازنین زهرا مهر زاد، زینب عزیزابادی، فاطمه عزیز آبادی و در گروه سنی جوان فاطمه تندر در رشته درست خوانی رتبه اول را کسب کردند.

در بخش نوجوانان نیز زهرا نریمانی و ریحانه گائینی در رشته تجوید سطح یک موفق به کسب رتبه های اول تا دوم و فاطمه گله بان، لیلا باوی، و ستیا زینب نورائی نیز در گروه سنی جوان در رشته تجوید سطح یک موفق به کسب رتبه های اول تا سوم شدند.

لازم به ذکر است، در رشته تجوید سطح دو نیز ۴ نفر از شرکت کنندگان در مرحله نهایی مسابقات برگزیده شدند و در رشته های حفظ یک جزء، سه جزء، ۵ جز، ۱۰ جز، ۲۰ جز، حفظ کل و ترتیل نیز ۲۵ نفر از خواهران در گروه سنی کودک، نوجوان و جوان در مرحله نهایی مسابقات رتبه ها برتر را به دست آوردند.