به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، آیت الله سیدمحمد سعیدی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم که در استانداری قم برگزار شد، با بیان اینکه برای هیچکدام از اهل‌بیت(ع) اربعین نداریم، اظهار کرد: اربعین اباعبدالله(ع) فرصت بزرگی را برای شیعیان به وجود آورده است و باید از این فرصت برای پیشبرد اهداف بلند شیعیان استفاده کرد.

وی با تأکید بر اینکه اربعین می تواند خرج فرهنگی یک سال کشور را تأمین کند، افزود: خوشبختانه در مراسم اربعین کم‌ترین حوادث را شاهد هستیم و این نشان دهنده فرابشری بودن این مراسم است زیرا دستگاه بشری قادر به اداره چنین حرکت عظیمی نیست.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت غصب خلافت را ریشه و اصل ماجرای کربلا عنوان کرد و گفت: باید به ریشه های وقوع حادثه کربلا بیشتر توجه شود و برای مردم به خوبی تبیین شود تا از تاریخ برای امروز خود درس و عبرت بگیرند.

وی با اشاره به تلاش مضاعف دولت برای برطرف کردن مشکلات معیشتی مردم، گفت: مدیران و مسئولان کشور باید از شایستگی لازم برای پیشبرد اهداف بلند نظام جمهوری اسلامی برخوردار باشند و اگر مدیران این شایستگی را نداشته باشند مطمئنا از دشمن ضربه خواهیم خورد.