به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، هادی محمودنژاد در گفت و گویی خبری به تشریح فعالیت ها و خدمات ارائه شده به زوار  اباعبدالله الحسین علیه السلام در این موکب پرداخت و گفت: موکب آستان مقدس چند سالی هست که با هدف خدمت رسانی به زوار سیدالشهدا علیه السلام به ویژه در ایام پیاده روی اربعین حسینی راه اندازی شده است و امسال نیز تیم پیشرو خادمان آستان همانند سالهای گذشته از مدت ها قبل از شروع رسمی مراسم پیاده به این مکان مقدس جهت فراهم آوردن مقدمات خدمت رسانی اعزام شدند.

وی افزود: در این موکب در ۲۱ حوزه و ۸ بخش ارائه خدمت می شود، در حوزه مراسمات فرهنگی اقامه سه نوبت نماز جماعت در حسینیه موکب را داریم که در ادامه آن سخنرانی و مرثیه سرایی انجام می شود که با استقبال خوب مردم مواجه شده است، مراسم اذانگاهی قبل از اذان صبح نیز از دیگر برنامه های فرهنگی این موکب می باشد.

محمودنژاد به دیگر برنامه ها و خدمات ارائه شده موکب اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: در حوزه بهداشت و درمان با همکاری هلال احمر در دو بخش مجزا برادران و خواهران متناسب با شرایط فصل خدمت رسانی های خوب درمانی به زائران ارائه می شود.

وی افزود: درب خانه حضرت معصومه سلام الله علیها همانند سایر مواکب برای همه زوار  باز است و علاقه مندان زیادی خواهان اسکان در موکب آستان حضرت معصومه سلام الله علیها و گرفتن خدمات هستند که امیدواریم بتوانیم خدمات خوب و در شان این عزیزان ارائه دهیم.

مدیر موکب آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها در ادامه افزود: امسال با توجه به گرمی هوا به مقوله گرمازدگی توجه ویژه شده است و از مدت ها قبل برای مقابله با این امر تدابیر خوبی اندیشیده شده است.

وی گفت: در حوزه خدمات نیز به خدماتی که زائر در این نقطه از مسیر به آنها نیاز داشتند و درخواست می کردند توجه ویژه شده است و همکاران ما تا پاسی از شب و نزدیک اذان صبح با عشق و علاقه به زوار گرامی خدمت می کنند.

محمودنژاد به حوزه پذیرایی از زوار اشاره کرد و گفت: از اذان صبح تا بعد از نماز مغرب و عشاء امکانات پذیرایی برای زائرین عزیز فراهم است.

وی به اسکان زائرین اشاره کرد و گفت: امکانات خوبی برای اسکان خواهران و برادران به صورت مجزا و منفک تدارک دیده شده است، اخیرا یک فضای ۳۰۰ متری مسقف شد و در اختیار خواهران زائر قرار گرفت و آنچه در بضاعت موکب هست برای زوار در نظرگرفته شده است چرا که با توجه به اینکه این موکب منتسب به حضرت معصومه سلام الله علیها می باشد  خدمت رسانی بهتر و پررنگتر به خواهران زائر، تاکید تولیت آستان مقدس است.

وی در ادامه به ظرفیت اسکان و پذیرش زوار در موکب اشاره کرد و افزود: در طول ۲۴ ساعت حداقل ۵ الی ۶ هزار نفر ظرفیت اسکان و پذیرش است و پذیرایی ها هم از روز اول آغاز شده و تا روز اربعین نیز ادامه دارد.

مدیر موکب آستان مقدس به سایر خدمات ارائه شده همانند تعمیر عینک، کیف و کفش و کالسکه در موکب نیز اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: این حوزه خدماتی موکب مورد نیاز این مسیر است، تعمیرات عینک از نیازهای مهم بود که خادمان ما آن را انجام می دهند.

وی با بیان اینکه خدمت رسانی موکب یک روز زودتر آغاز شد تاکید کرد: برنامه ریزی شده که خدمت رسانی به زوار در این موکب مقدس تا صبح اربعین ادامه داشته باشد اما اگر آن زمان مجددا احساس نیاز شود خدمت رسانی ها ادامه خواهد داشت.

محمودنژاد در ادامه به همت و تلاش دشمنان اسلام برای ایجاد تفرقه میان دوملت ایران و عراق و سایر ملت های اسلامی اشاره کرد و ابراز داشت: همواره ایجاد حاشیه و تفرقه میان ملت های اسلامی مورد توجه دشمن بوده است تا به گونه ای این حرکت عظیم پیاده روی را به زعم خودشان به حاشیه ببرند اما هرگز این اتفاق نخواهد افتاد.

معاون اجرایی آستان مقدس افزود: مطالبی که در فضای مجازی مبنی بر حاشیه سازی منتشر می شود کذب محض است که توسط معاندین ساخته می شود، ما از زمانی که وارد خاک عراق شدیم چیزی جز تبادل محبت، همکاری و خدمت ندیدیم و در طول مسیر نیز همینگونه بود.

محمودنژاد به ارتباط خوب با سایر موکب های مسیر اشاره کرد و گفت:  لازم است تشکر کنیم از مردم خوب عراق و سایر مواکب عراقی این مسیر و همچنین تشکر ویژه از مسئولین محترم عتبات مقدس کشور عراق.

وی به ارتباطات خوب آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با سایر عتبات مقدس در عراق اشاره کرد و افزود: آرزو داریم که همه شهدایی که زمینه ساز امنیت و آسایش این حرکت متعالی بوده اند از جمله شهدا گرانقدر حاج قاسم عزیز و ابو مهدی المهندس روحشان با اولیا و انبیا محشور باشد و بر اقتدار نظام‌های اسلامی و مراجع عظیم الشان آنها به خصوص رهبر انقلاب اسلامی امام خامنه اي و مرجعیت عراق آیت الله العظمی سیستانی افزون گردد.