به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، فاطمه نادری ملک، در گفت و گویی خبری به تشریح فعالیت ها و خدمات ارائه شده به بانوان زائر در موکب موکب آستان مقدس پرداخت و گفت: تقریبا همه خدماتی که در بخش برادران ارائه می شود به صورت کامل در بخش خواهران نیز وجود دارد، خدماتی همچون اسکان، تغذیه، بهداشت، درمان و… .

وی افزود: یکی از خدماتی که به صورت ویژه در قسمت خواهران وجود دارد مهد کودک معارفی و نگهداری و سرگرمی کودکان است تا مادر بتواند قدری استراحت کرده و با تجدید قوا در ادامه پیاده حاضر شوند.
نادری خاطرنشان ساخت: در مهد کودک معارفی به کودکان مفاهیم عاشورایی و حسینی متناسب با سن کودکان از طریق نقاشی، بازی، شعر و… آموزش داده می شود.

وی گفت: در عرصه زنان عاشورایی نیز با اهدای هدایایی با مضمون عاشورا به بانوان زائر تلاش شده است این مفاهیم والا و معارف ناب به آنها منتقل شود که مورد استقبال زائرین خواهر قرار گرفته است.

مسئول کمیته بانوان موکب آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها از ارائه ۱۲ ساعت خدمت رسانی به کودکان زائر خبر داد و گفت: توجه به کودکانی که همراه پدر و مادر به پیاده روی اربعین آمده اند همواره مورد توجه ما بوده است و سعی شده با ویژه برنامه هایی که توسط خادمان خواهر برای آنان تدارک دیده شده است با مفاهیم عاشورایی و معارفی آشنا شوند.

وی از خدمت رسانی ۳۸ نفر از خادمان خانم در بخش اسکان و خدمات و ۱۶ نفر در بخش بهداشت و درمان خبر داد و گفت: همه این بانوان خادم در این موکب به امید کسب رضایت سیدالشهدا و حضرت معصومه علیهماالسلام خدمت رسانی می کنند که امیدواریم مقبول آن بزرگواران قرار گیرد.

نادری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت رضایت خاطر زوار گرامی مراجعه کننده به این موکب خاطرنشان ساخت: برای اطلاع از میزان رضایت بانوان مراجعه کننده به موکب آستان مقدس و مطلع شدن از نظرات و انتقادات آنان برگه های نظرسنجی طراحی شده که میان آنان توزیع می شود و در سالهای قبل اغلب نظرسنجی ها حاکی از رضایت بانوان گرامی بوده است.

وی در پایان به بیان چالش ها و مشکلات موجود در راه خدمت رسانی مطلوب تر به زوار اشاره کرد و گفت: خوشبختانه استقبال زیادی از موکب آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها از سوی بانوان زائر صورت گرفته است و یکی از مشکلاتی که با ازدحام بانوان زائر با آن مواجه هستیم کمبود فضای اسکان است که امیدواریم با تلاش مسئولان آستان مقدس و حضور خیرین گرامی این مشکل برای سال های آینده برطرف شود.