به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، سیدمحمد آقامیری در نشست ائمه جمعه استان قم که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد با بیان اینکه هفته دفاع مقدس شناسنامه ملت بزرگ ایران است، این هفته را ارزشمند دانست و اظهار کرد: ما در دفاع مقدس مجموعه ای از مدیریت ها اعم از مدیریت فرهنگی، اقتصادی، نظامی، پشتیبانی و مدیریت کلان کشور را داشتیم و با حضور جوانان مؤمن، انقلابی و وفادار به نظام، انقلاب و رهبری این جنگ را پیروز شدیم.

وی غلبه بر کفار غرب و شرق  را مدیون اتحاد مردم، رهبری امامین انقلاب و جان فشانی شهدا و ایثارگران دانست و گفت: شهدا با عشق به اسلام، قرآن، نظام و انقلاب جان خود را فدا کردند و امروز در درجه ای از اعتبار و اقتدار بین المللی ایستاده ایم که به فرمایش مقام معظم رهبری به قله نزدیک شده ایم از این رو باید هفته دفاع مقدس را هر چه باشکوه تر برگزار کنیم.

استاندار قم حضور در جلسات شورای اداری شهر ها و بخش های سطح استان را از برنامه های خود عنوان کرد و گفت: اختیارات استاندار به اعضای شورای اداری در تمامی مناطق استان قم تفویض خواهد شد تا مشکلات مردم را حل کنند و خود بنده هم شخصا پیگیر رفع مشکلات مردم به صورت حضوری خواهم شد.

وی حضور مدیران در نماز جمعه‌های سطح استان برای شنیدن و رفع مشکلات مردم را از برنامه های آینده استانداری قم دانست و گفت: ۴۰ الی ۵۰ درصد فعالیت های ما در حوزه فرهنگی است و تلاش می کنیم با همکاری با نهادهای فرهنگی از جمله ائمه جمعه سطح استان مشکلات فرهنگی استان را به حداقل برسانیم.

آقامیری با بیان اینکه باید مساجه به پایگاه های فرهنگی تبدیل شوند، افزود: طبع کاری من بازدیدهای سرزده از زیر مجموعه است زیرا در این بازدید ها بیشتر با مشکلات ارباب رجوع آشنا می شوم و حضور و آمادگی مدیران بیشتر سنجیده می شود.

وی با اشاره به اینکه برخی از مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان قم انجام نشدنی است، گفت: در سفر دوم قصدمان این است که مصوباتی که از شورای اداری شهرستان ها و بخش ها می آید را پیگیری کنیم و طرح های مهم که بیشتر به درد مردم می خورد را اجرایی کنیم.

استاندار قم با بیان اینکه در ایام اربعین متوسط توقف مسافران قم در مرز مهران ۱ ساعت و ۴۵ دقیقه بود، گفت: ما ۹۱ اتوبوس فوق العاده را علاوه بر ۲۵ اتوبوسی که از قبل بودند برای جابجایی مسافر به مرز اعزام کردیم و با وجود اینکه ۹۰ درصد مسافران به مقصد قم خارجی بودند ولی همه را بلافاصله به قم منتقل کردیم.