به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام الله علیها، پیش از ظهر روز دوشنبه خانم میرامام در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیه بانوی کرامت، ضمن تبریک به مناسبت ولادت پیامبر (ص) و امام جعفرصادق (ع) و گرامیداشت هفته وحدت اظهار کرد: هفته وحدت فرصتی برای همدلی امت اسلامی و تقویت نقاط مشترک مسلمانان، برای مقابله و خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان اسلام است.

وی افزود: فاصله میان ۱۲ربیع الاول سالگرد ولادت پیامبر اکرم(ص) بر اساس روایات اهل سنت و ۱۷ربیع الاول ولادت پیامبر اکرم (ص) بر اساس روایات اهل شیعه، از سوی امام خمینی به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است.

کارشناس معارفی حرم بانوی کرامت، هفته وحدت را فرصتی ارزشمند برای همدلی شیعه و سنی دانست و خاطرنشان کرد: شیعه و سنی با وحدت، یکپارچگی و تمسک به قرآن و اسلام با آرامش و همدلی کنار هم زندگی می‌کنند.

این استاد حوزه ابراز داشت: انتخاب هفته وحدت از سوی رهبر کبیر انقلاب امام خمینی در شرایطی که دشمنان به دنبال اختلافات مذهبی بودند، نقطه عطفی برای ایجاد اتحاد و همبستگی بین مسلمانان شد.

میرامام گفت: هرچند دشمنان از طریق تفرقه افکنی بین مذهب شیعه وسنی، ضربات مهلکی برپیکره اسلام وارد آوردند اما وحدت بین شیعه وسنی ثمرات خود را در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نشان داده تاجایی که می توان اذعان کرد بخش عمده ای از عامل اقتدار ایران در منطقه رویکرد وحدت‌گرا و تقریب مذهبی آن بوده است.

کارشناس معارفی حرم بانوی کرامت تصریح کرد: رهبر انقلاب نیز پس از امام راحل، سیاست وحدت شیعه وسنی را پیش گرفتند وبه مناسبت های مختلف ، امت اسلام را ازهرگونه عمل تفرقه آمیز و وحدت شکن منع کردند.

میر امام با این توضیح که معنی وحدت ، رها کردن مذهب خود وپذیرفتن مذهب دیگران نیست، خاطرنشان کرد: مراد ازوحدت تمرکز بر مشترکات و عدم اهانت به مقدسات دیگران است.

کارشناس معارفی حرم، کعبه، پیامبر (ص)، قرآن کریم، دین اسلام را از مشترکات مذهب شیعه و سنی برشمرد و گفت: شیعه وسنی به عنوان برادران دینی موظفند بر نقاط مشترک خود تکیه کنند چراکه امروز جهان اسلام ، بیش از هرزمان دیگری نیازمند وحدت وانسجام است و آیات وروایات متعددی دراین خصوص درقرآن کریم ذکرشده است.

میرامام ابراز داشت: دشمنان اسلام از جمله انگلیس و آمریکا و صهیونیست، برای براندازی دین اسلام دست به دست هم داده‌اند چراکه مانع اصلی منافع نامشروع آن‌ها اسلام است. اسلامی که به سلطه شرق و غرب پایان داد. اسلامی که در عراق داعش و حامیان داعش را شکست داد، اسلامی که نقشه‌های شوم وشیطانی انگلیس وآمریکا وصهیونیست را در کشور سوریه نقش برآب کرد وپرچم خود را بالا برد.

کارشناس معارفی حرم مطهر با بیان اینکه سردار سلیمانی ، علاوه بر مردانگی و شجاعتی که در میدان نبرد با تکفیری‌ها در جبهه‌های مقاومت از خود نشان داد، مرد راستین و قدرتمند شیعه و جهان اسلام بود، اظهار داشت: برای حاج قاسم، هیچگونه تفاوتی میان شیعه وسنی وجود نداشت. وی برای دفاع ازکیان وناموس مسلمانان اهل تسنن عراق ، سوریه، لبنان جانفشانی کرد وآنان را از دست داعش سفاک و کافر نجات داد.

میرامام با اشاره به آیه (واعتصموا بحبل الله جمیعا ولا تفرقوا) و همگی به ریسمان الهی چنگ زنید و پراکنده نشوید، خاطرنشان کرد: آن دسته از آیات و روایاتی که توصیه به وحدت و همبستگی و پرهیز از تفرقه دارد در صورتی محقق می‌گردد که در بین افراد، اعتقادات مشترک لحاظ گردد و روی آن پافشاری شود.

گفتنی است، پس از سخنرانی خانم میرامام محفل جشن و سرور به مناسبت میلاد پیامبر و امام جعفر صادق(ع) بامولودی خوانی خانم دهقان در رواق حضرت خدیجه(س) برگزارشد