به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد پناهیان، شب گذشته در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت در شبستان امام خمینی (ره)، ضمن اشاره به عملیات طوفان الاقصی ملت فلسطین، این رویداد را توفیقی الهی و نبردی بی‌نظیر و بی‌بدیل در این ۷۵ سال دانست و تصریح کرد: مبتنی بر روایات اسلامی تمام حرکت‌های جهادی و جنبش‌های الهی آخرالزمان برای اقامه حق و دفاع از دین به اراده خداوند شکل خواهد گرفت؛ اکنون به‌وضوح شاهد رخنه‌ها و شکست‌های بزرگ در سازه‌های رژیم صهیونیستی هستیم.

 وی ضمن اشاره به آیه شریفه «وَلَا يَحْسَبَنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا أَنَّمَا نُمْلِي لَهُمْ خَيْرٌ لِأَنْفُسِهِمْ إِنَّمَا نُمْلِي لَهُمْ لِيَزْدَادُوا إِثْمًا»[۱]، با بیان این که شمرها و یزیدهای زمان و مستکبرین هر اندازه جلو می‌روند جنایاتشان بیشتر می‌گردد، اظهار داشت: کسانی که در مقابل ظلم استکبار جهانی به راهی غیر از جهاد و مبارزه دل می‌بندند و تصور می‌کنند که با درپیش‌گرفتن مسیرهای دیگر به زندگی راحت، امن و عافیت رهنمون خواهند شد، سخت در اشتباه است.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با تأکید بر این که هرچه پیش می‌رویم، مؤمنین قوی‌تر و سرسخت می‌شوند و در آخرالزمان مؤمنین «أَعِزَّةٍ عَلَى الْكَافِرِينَ» خواهند شد، اظهار داشت: مؤمنین و مجاهدین آخرالزمان همواره مورد هجمه مقدس‌مآب‌ها، متحجرین، منفعلین، منحرفین، خائنین و منافقین قرار دارند و هیچگاه از نکوهش و ملامت احدی باک نداشته، بدان اعتنایی نمی‌کنند.

 پناهیان با بیان این که بر مؤمنین واجب است تا نقش خود را در حمایت و یاری مبارزین و مظلومین وادی مقدس فلسطین ایفا نمایند، خاطرنشان کرد: پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و اله در معرفی خود می‌فرمایند؛ «أنا محمّدٌ ، و أحمَدُ ، أنا رَسولُ الرَّحمَةِ ، أنا رسولُ المَلحَمَةِ ، أنا المُقَفِّي و الحاشِرُ ، بُعِثتُ بالجِهادِ و لَم اُبعَثْ بالزَّرّاعِ» من محمّد و احمد هستم، من پيامبر رحمت هستم، من پيامبر حماسه هستم، من مقفّى و حاشِر هستم و با [شعار ]جهاد برانگيخته شده‌ام نه براى زراعت.

 وی ضمن تفسیر روایات نبوی «بُعِثتُ بالجِهادِ»، «بعثت مرغمه و مرحمه»، «بُعِثتُ لرَفعِ قَومٍ و وَضعِ آخَرينَ» و «بُعِثتُ أن أقتُلَ المُلوک» با اشاره به این که نبی مکرم اسلام مبعوث شدند تا پوزه مستکبرین عالم را به خاک بمالند و فرایند رحمت را در عالم گسترش دهند، خاطرنشان کرد: پیامبر رحمت مبعوث شدند تا قدرتمندان و مستکبرین را از سلطنت برداشته، جانشینان واقعی خدا را بر کرسی مدیریت و حکمرانی عالم بنشانند.

 انقلاب اسلامی تجلی رسالت نبوی در عصر جدید

 سخنران محفل معارفی حرم مطهر انقلاب اسلامی را تجلی رسالت نبوی در عصر جدید عنوان و زمینه‌سازی ظهور بقیه الله و برپایی قسط و عدل را مهم‌ترین هدف انقلاب اسلامی برشمرد و اذعان داشت: طراحی عملیات طوفان الاقصی از دو سال پیش با میدان‌داری جوانان فلسطینی و حماس صورت‌گرفته است.

 پناهیان به‌تصریح سخنگوی گردان‌های اقسام بر این که با موشک‌های ولایت‌فقیه اسرائیل نابود خواهد شد، اشاره نمود و اظهار داشت: دشمن صهیونیستی تصور می‌کرد با شهادت حاج‌قاسم سلیمانی کار جبهه مقاومت تمام شده است؛ اکنون که در مقابل جوانان فلسطین درمانده شده، برای حفظ آبروی خود سعی می‌کند تا طوفان الاقصی را اقدام ایران جلوه دهد و از این طریق قدرت وصف‌ناپذیر جوانان مقاومت فلسطین و کرانه باختری را تحت‌الشعاع قرار دهد.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت عملیات طوفان الاقصی را طرحی فلسطینی دانست و ابراز داشت: در عملیات سربلند طوفان الاقصی رزمندگان و جوانان مقاومت دست بر سلاح حصارهای عریض‌وطویل رژیم صهیونیستی را در هم شکستند.

 توطئه مظلوم‌نمایی پلیدترین مخلوقات هستی

 وی به دسیسه رژیم صهیونیستی و مظلوم‌نمایی پلیدترین مخلوقات هستی اشاره نمود و اظهار داشت: رژیم صهیونیستی نه‌تنها با مسلمین بلکه با تمام موحدین و اهل کتاب دشمن هستند؛ مظلوم‌نمایی‌های صورت‌گرفته برای طراحی اقدامات خبیثانه رژیم صهیونیستی که یکی از نمونه‌های آن بمباران زنان و کودکان و استفاده از بمب‌های فسفری است دنبال می‌شود.

 رزمندگان مقاومت مدافعان عزت و شرف جهان اسلام

 پناهیان طوفان الاقصی را پاسخی دندان‌شکن به توهین‌های رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی دانست و خاطرنشان کرد: رزمندگان مقاومت نه از شهر و دیار خود بلکه از عزت و شرف من و تو مسلمان دفاع می‌کنند؛ مسلمان نیست اگر کسی فریاد مظلومیت غزه را بشنود و به یاری و حمایت این جوانان غیور و ملت هوشیار و زنده برنخیزد، مسلمان نیست.

 جبهه مقاومت، دست خدا در مبارزه با استکبار جهانی است

 وی به خباثت و پستی خائنین داخلی و تیتر روزنامه‌های آنان در حمایت پنهان از رژیم صهیونیستی اشاره نمود و با بیان این که باطن خبیث انسان‌های آلوده را در وادی فتنه و عرصه جهاد می‌توان شناخت، یادآور شد: جهادگران مقاومت فلسطین همچون رزمندگان هفت سال دفاع از حریم اهل‌بیت علیهم‌السلام و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، دست خدا در مبارزه با استکبار جهانی هستند.

 پناهیان در بخش پایانی سخنان خود با بیان این که بر تمام مسلمین لازم است تا از هرکسی که از فلسطین حمایت نمی‌کند، ابراز برائت نمایند، تصریح کرد: دشمن از بستر حکمرانی بر فضای سایبر جهان، با مقدس زدایی شعائر اسلامی و فریب جوانان اسلامی، به دنبال جابه‌جاکردن دوست و دشمن است تا از این بستر بر سرزمین‌های اسلامی حکمرانی کند. دفاع از مقدسات، تأکیدی قرآنی و واجب الهی است.

 [1] – آیه ۱۷۸ سوره آل‌عمران