به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی در نشست ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان قم که پیش از ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد اظهار کرد: اگر افرادی که وظیفه و مسئولیت دارند کارشان را درست انجام دهند جلوی بسیاری از کارهای خارج از چارچوب گرفته می‌شود.

 وی با تأکید بر اینکه کسالت، کندی، کم‌کاری و بی‌انگیزگی برخی مسئولان در امربه‌معروف باعث می‌شود که حرکت‌های خارج از ضابطه و چارچوب شکل بگیرد، افزود: باید از افرادی که دغدغه دارند و اهل عمل هستند در جمع‌های خودتان دعوت کنید تا حرفشان را بزنند و در امور مشارکت کنند.

 تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه ما باید بپذیریم که امت واحده هستیم و قدر هم را بدانیم، تصریح کرد: ما باید تفاوت‌های افراد را بپذیریم و این هنر را داشته باشیم که همه را گرد هم جمع کنیم و طرد نکنیم.

 وی با بیان اینکه برخی اصلاً در کلام و رفتارشان نرم‌خویی وجود ندارد و عصبانی هستند، ادامه داد: باید دل‌های خود را نرم کنیم و حتی در برخورد با فساد باهدف هدایت مفسدان کاری کنیم که به دامن جامعه برگردند.

 آیت‌الله سعیدی با اشاره به لزوم پرهیز از موازی‌کاری بر همکاری بیشتر نهادهای مسئول در امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر تأکید کرد و گفت: باید قدر مسئولان متعهد و متخصص خود را بدانیم؛ زیرا اگر قدرشان را ندانیم اشرار قوم بر امور مسلط خواهند شد.

 وی ابراز کرد: خداوند دنیا را جوری قرار داده است که افراد با روحیه‌ها و افکار متفاوت می‌توانند کارشان را انجام دهند؛ بنابراین ما باید به وظایف خود عمل کنیم و تفاوت‌ها را بپذیریم و اگر این‌گونه عمل کنیم خدا هم نصرتش را شامل حال ما خواهد کرد.