به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد در سخنرانی شب میلاد حضرت زینب (س) در حرم مطهر بانوی کرامت اظهار کرد: ایام فاطمیه را خیلی جدی بگیرید؛ زیرا به یک معنا اگر نگوییم فاطمیه از کربلا بالاتر است به‌اندازه کربلا اهمیت دارد و امام صادق (ع) فرمودند شهادت مادرمان هولناک‌تر و وحشتناک‌تر از کربلا بود.

 وی با بیان اینکه از الان باید برای ایام فاطمیه برنامه‌ریزی کنیم، گفت: امید ما به شفاعت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها است و باید در این ایام با اطعام و برگزاری روضه، عزاداری، بیان فضائل و احیای سبک زندگی حضرت زهرا (س) شفاعت ایشان را شامل حال خود کنیم.

 استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اول مقام در عالم از آن چهارده‌معصوم است، افزود: از مقام ۱۴ معصوم پایین‌تر مقام شخصیت‌هایی مانند حضرت زینب کبری (س) حضرت ابوالفضل (ع) و حضرت معصومه (س) است که با یک نگاه می‌توانند سلمان درست کنند.

 وی با بیان اینکه حضرت زینب (س) اولین نوه دختر پیامبر (ص) هستند، گفت: اسم حضرت زینب (س) را خدا مشخص کرده و به معنای زینت پدر است و در روایت است که در زمان ولادت ایشان پیامبر (ص) گریه کردند و فرمودند هر کس بر مصائب این دختر گریه کند هم ثواب گریه بر امام حسن (ع) و هم ثواب گریه بر امام حسین (ع) به او داده می‌شود.

 فرحزاد با بیان اینکه حضرت زینب (س) ۷ معصوم را درک کرده‌اند و امام علی (ع) به این دختر خود افتخار می‌کردند، افزود: همانطور که در رابطه با حضرت معصومه(س) نقل شده است که پدرشان نسبت به ایشان فرمودند «فداها ابوها؛ پدرت فدایت شود» در رابطه با حضرت زینب(س) هم امیرالمرمنین(ع) از این عبارت استفاده کردند که نشان دهنده شأن و منزلت این بانوی مکرمه است.

 وی با بیان اینکه حضرت زینب خون شهدای کربلا را حفظ و احیا کردند و حامی مظلوم و دشمن ظالم بودند، گفت: ما نمی‌فهمیم حضرت چه درد و رنجی را بعد از عاشورا تحمل کردند ولی در عین حال در مجلس ابن زیاد و در مقابل مستکبران و ظالمان زمان خود به‌گونه‌ای با هیبت و اقتدار خطبه خواندند که گویا امیرالمؤمنین (ع) دوباره زنده شدند و سخن می‌گویند.

 استاد حوزه علمیه افزود: امروز همه مردم ایران مانند حضرت زینب (س) با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل به میدان آمدند و حمایت خود را از مردم مظلوم غزه و نفرت و انزجار خود را از ظالمان و مستکبران عالم نشان دادند و امیدواریم که هرچه زودتر رژیم غاصب صهیونیستی نابود و مالکان واقعی فلسطین بر آن حاکم شوند.