به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار عبدالرحیم ساداتی‌فر سرکنسول جدید ایران در کربلا که امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار کرد: نگاه ما به اعتاب مقدس همان‌طور که خود اهل‌بیت (ع) مدنظر داشتند نگاه قرارگاهی است.

 وی با بیان اینکه حضور اهل‌بیت (ع) در یک شهر و واقع‌شدن حرمشان در آن شهر با نگاه ایجاد قرارگاه و رسانه برای ترویج معارف الهی بوده است، افزود: وجود این نگاه در مورد حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها کاملاً در روایات روشن است؛ بنابراین مسئولان و متولیان این حرم‌ها هم باید با این نگاه عمل کنند.

 تولیت حرم مطهر بانوی کرامت گفت: همان‌طور که رفتار خود اهل‌بیت (ع) محدود به عبادت نبود و در مسائل سیاسی و اجتماعی ورود پیدا می‌کردند نمی‌شود گفت حرم اهل‌بیت فقط محل عبادت و زیارت است؛ بلکه باید حرم‌ها محلی برای معرفت افزایی و شناخت راه‌ورسم اهل‌بیت (ع) باشد.

 وی رعایت اقتضائات هر کشور را در امر زیارت لازم دانست و گفت: همان‌طور که خداوند در قرآن کریم فرموده است راه نفوذ و تأثیرگذاری در جامعه استفاده از لحن نرم و زبان خوش است؛ بنابراین باید تلاش شود که انس میان مردم و اعتاب مقدس بیشتر شود و توجه داشته باشیم که کربلا و حرم اباعبدالله (ع) یک رسانه قوی است و از این رسانه در جهت ترویج معارف الهی استفاده کنیم.