به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی در دومین نشست شورای اقامه نماز استان قم که پیش از ظهر امروز با حضور استاندار و شهردار قم، دو نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران استانی در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، اظهار کرد: در اهمیت نماز همین بس که در سیره اهل‌بیت (ع) در موارد مختلف به نماز آنها اشاره شده است.

 وی ادامه داد: دررابطه‌با حضرت معصومه (س) نیز به‌غیراز مرقد مطهرشان که تبدیل به مرکزی برای حضور دوستداران مکتب اهل‌بیت شده است تنها جایی که از ایشان باقی مانده است محل عبادت و نماز ایشان بوده که نشان می‌دهد چقدر نماز اهمیت دارد.

 رئیس شورای اقامه نماز استان قم بر اهتمام مدیران به نماز تأکید کرد و گفت: کسی که در نظام جمهوری اسلامی مسئولیت دارد باید بداند که نسبت به اقامه نماز هم مسئول است و اولین کاری که باید انجام دهد این است که بداند اقامه نماز چیست و به چه کاری اقامه نماز گفته می‌شود.

 وی نماز را نوعی جبهه‌گیری و اعلان موضع دانست و افزود: دومین وظیفه مسئول در جمهوری اسلامی این است که اهتمام خود را نسبت به اقامه نماز بررسی کند و ببیند آیا در حد توان خود اقدامی برای اقامه نماز کرده است یا خیر.

 آیت‌الله سعیدی سومین وظیفه مسئولان جمهوری اسلامی نسبت به نماز را تبلیغ و ترویج اقامه نماز دانست و خاطرنشان کرد: امرکردن اهل‌وعیال انسان به نماز یک دستور دینی است؛ بنابراین همان‌طور که خانواده انسان از اهل او محسوب می‌شوند زیرمجموعه یک مدیر و مسئول هم اهل او به‌حساب می‌آیند و یک مسئول باید با اقامه نماز خود دیگران را نیز امر به نماز کند.