به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، آیت الله سیدمحمد سعیدی در دیدار جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی که امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار کرد: مردم ایران حتی در مناطق محروم مردم متدینی هستند و صلابتشان در حمایت از انقلاب هم برخاسته از دیانتشان است.

وی با بیان اینکه ما موظفیم که حق شناس و قدرشناس باشیم، گفت: در گذشته کوتاهی‌ها و نارسایی‌هایی وجود داشته و امروز هم یکی از مهمترین اهداف دشمن این است که این دولت نتواند به مقاصدی که دارد برسد و کارها را به سرانجام برساند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه ملاک موفقیت دولت این است که از افراد کارآمد استفاده کند، افزود: در انتصاب افراد در مدیریت ها باید ملاک ما کارآمدی باشد و در تغییر مدیران هم باید ملاک ما ناکارآمدی باشد.

وی کار فرهنگی را از کارهای اصلی برای ماندگاری یک مکتب دانست و گفت: کارهای آبادانی بسیار ارزشمند است ولی چیزی که باعث ماندگاری می شود کار فرهنگی است.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه در دوران قبل از انقلاب اسلامی اگر خدمتی هم می کردند نگاه می کردند ببینند که نیاز انگلیس و آمریکا چیست و به نیاز مردم کاری نداشتند، گفت: امروز نگاه کاملا متفاوت است و خدمات زیادی به روستا ها و محرومین انجام شده است و به گونه ای باید ریل گذاری شود که این نگاه باقی بماند و این باید ملاک مردم در انتخابات ها باشد.

در ابتدای این دیدار جواد قناعت با بیان اینکه خراسان جنوبی مردم متدین، نجیب و ولایی دارد، گفت: با وجود اینکه خراسان جنوبی از نظر معادن از سه استان برتر کشور است ولی به دلیل کم کاری های گذشته بیشتر توجه ها به خراسان جنوبی نسبت به تأمین زیرساخت ها در حوزه های راه، بهداشت و آب بوده است.

وی با بیان اینکه یکی از مطالبات مردم این است که از ظرفیت استان در حوزه معدن استفاده و جلوی خام فروشی گرفته شود، گفت: ما در سال ۱۴۰۱ قراردادهای مختلفی در حوزه فراوری فیزیکی و شیمیایی معادن استان به امضا رساندیم و در حوزه آبرسانی هم بحث انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان را پیگیری می کنیم که پروژه پیشرفت قابل قبولی داشته و مسیر یابی انجام شده است.