به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، حجت‌الاسلام حسنی سعدی معاون آموزش و پژوهش دانشکده دین و رسانه دانشگاه صداوسیما در دیدار مسئولان این دانشکده با آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس و امام جمعه قم که روز گذشته در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار کرد: دانشکده دین و رسانه یکی از ۵ دانشکده دانشگاه صداوسیما است که در قم ویژه طلاب حوزه علمیه تأسیس شده و بیش از ۹۰ درصد پذیرفته‌شدگان این دانشکده طلاب سطح ۲ هستند.

 وی ورود طلاب به عرصه هنر و رسانه را گامی مؤثر در تولید محتوای فاخر و ارزشی دانست و افزود: اولین رشته تدریس شده در دانشکده دین و رسانه تهیه‌کنندگی تلویزیون است و در ادامه رشته‌های علوم ارتباطات اجتماعی و ادبیات نمایشی نیز تدریس شد تا سه ضلع برنامه‌سازی تلویزیونی در این دانشکده وجود داشته باشد و طلاب بتوانند به‌صورت تخصصی به این عرصه ورود کنند.

 معاون آموزش و پژوهش دانشکده دین و رسانه دانشگاه صداوسیما با بیان اینکه در سال‌های اخیر رشته‌های دین و رسانه و فلسفه رسانه نیز به این دانشکده اضافه شده است، گفت: این دانشکده تا کنون حدود ۷۰۰ فارغ‌التحصیل داشته که باتوجه‌به رصدی که انجام شده ۶۰ درصد آن‌ها جذب سازمان صداوسیما شدند و ۱۲ درصد نیز در مراکز هنری و رسانه‌ای دیگر مشغول به فعالیت هستند.

 وی با بیان اینکه مدیر شبکه‌های نسیم، قرآن، سحر و هدایت و مدیران کل صداوسیمای مراکز فارس و گیلان از فارغ‌التحصیلان این دانشکده هستند، افزود: بخشی از فارغ‌التحصیلان این دانشکده نیز از مدیران میانی مراکز صداوسیما در سراسر کشور هستند که تأثیرات خوبی را از خود بر جای گذاشته‌اند.

 حسنی سعدی ادامه داد: طلاب فارغ‌التحصیل دانشکده دین و رسانه در عرصه ساخت فیلم سینمایی، تئاتر، تولید ادبیات نمایشی و فیلمنامه‌نویسی و سایر عرصه‌های رسانه‌ای و هنری ورود کرده‌اند که نتایج آن در سال‌های آینده خود را نشان خواهد داد.

 در ادامه این دیدار سایر مسئولان دانشکده دین و رسانه دانشگاه صداوسیما به ابراز نظرات خود پیرامون ظرفیت‌های همکاری نهادهای دینی و دانشکده دین و رسانه پرداختند.