به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار با حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مسعود پورسیدآقایی مدیر مرکز تخصصی موعود و رئیس مؤسسه آینده روشن و جمعی از اساتید و مدیران مؤسسه آینده روشن که پیش از ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد با اشاره به آیه ۶۲ سوره انفال بر نقش مردم به‌ویژه جوانان در تشکیل حکومت دینی تأکید کرد.

 وی با بیان اینکه رهبران حکومت دینی باید از نصرت خداوند و مردم به‌صورت هم‌زمان برخوردار باشند تا به نتایج مطلوب دست یابند، گفت: حضور و تأیید مردم به‌قدری اثرگذار است که اگر در عصری حتی با حضور معصوم این نصرت نباشد کارها به سامان نمی‌رسد.

 تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) با لطف خداوند، عنایت اهل‌بیت (ع) و آگاهی و بصیرت مردم به پیروزی رسید افزود: در صحنه بودن مردم یکی از مؤلفه‌های اصلی عصر ظهور است؛ زیرا هدف حکومت دینی ابلاغ فرمان خدا به مردم و اداره جامعه بر اساس احکام الهی است و بدون حضور مردم این هدف محقق نمی‌شود.

 وی با اشاره به نقش جوانان در حکومت دینی امام‌زمان (عج) باتوجه‌به روایات عصر ظهور گفت: در روایات داریم که اصحاب امام‌زمان (عج) جوان هستند و یک پیر در میان آنها نیست؛ بنابراین باید به جوانان توجه ویژه شود.

 آیت‌الله سعیدی جوانان را سرمایه کشور و طعمه دشمنان دانست و افزود: روحیه جوانان به‌گونه‌ای است که به دنبال یک شخصیت ویژه و خاص می‌گردند تا خود را شبیه او کنند و این مرد ویژه و خاص در عصر ظهور، حضرت ولی‌عصر (عج) هستند که باید بدون تخیلات و توهمات به جوانان شناسانده و معرفی شوند.

 وی بر اتحاد و انسجام در کار برای امام‌زمان (عج) تأکید کرد و گفت: مسجد مقدس جمکران ظرفیت خوبی است که باید در جهت حفظ انسجام و اتحاد از آن استفاده شود و در زیر این پرچم به جذب جوانان توجه ویژه شود.

 در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین پورسیدآقایی با اشاره به برگزاری نوزدهمین همایش دکترین مهدویت گفت: موضوع همایش امسال باتوجه‌به حوادث اخیر و هجمه دشمن نسبت به جوانان «جوان، انتظار و استمرار انقلاب» انتخاب شده است تا بتوانیم درون‌مایه‌های اصلی انقلاب و رگه‌های درخشان آموزه‌های دین را به جوانان منتقل کنیم به مشکلات و شبهاتی که در زمینه مهدویت مطرح می‌شود پاسخ دهیم.