به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی در آیین رونمایی و اعطای اولین نشان مادری که به همت بنیاد ۱۵ خرداد در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد با تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: وجود حضرت فاطمه (س) به‌قدری خیروبرکت با خود به همراه داشت که بسیاری از این نعمات را حتی نمی‌دانیم.

 وی با اشاره به برکاتی که خداوند به‌واسطه ارادت به حضرت زهرا (س) و فرزندان ایشان به شیعه عنایت کرده است، گفت: توفیق مبارزه علیه ظلم و استبداد در طول تاریخ اسلام در جبهه‌های مختلف قبل و بعد از انقلاب در جای‌جای جغرافیای جهان اسلام نشان‌دهنده خیر کثیری است که خداوند عنایت کرد.

امام جمعه قم با اشاره به تأکید قران کریم و پیامبر اکرم (ص) به داشتن فرزند به‌خصوص دختر گفت: تحقیر و بی‌حرمتی که به‌خاطر اندیشه‌های بسیار سخیف و منطقه نسبت به دختران در عصر جاهلیت می‌شد امروز هم در جاهلیت مدرن نسبت به هم دختران و هم پسران می‌شود و قبل از ولادت آنها را سقط می‌کنند و به قتل می‌رسانند که برای جامعه اسلامی ننگ بزرگی است.

 وی با بیان اینکه هر کس در هم موقعیتی که دارد باید نسبت به سقط‌جنین و خطر کاهش جمعیت کشور هشدار دهد، افزود: مهم‌ترین کار برای جلوگیری از سقط‌جنین و فرزندآوری کار فکری و فرهنگی است؛ کار فرهنگی هم سخت است و نیاز به زمان دارد و از طرفی هم دشمن مانع به ثمر نشستن آن است؛ ولی ما هرجا با تکیه بر قدرت ایمان و استقامت خود کار کردیم دشمن به عقب رفته و کاری نتوانسته انجام دهد.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه سقط‌جنین به معنی کشتن یک انسان است و باید مردم از عواقب آن آگاه شوند، افزود: یکی از مصادیق خیر کثیر همین بحث فرزندآوری و جمعیت است که اهمیتش از بسیاری از کارهای خیر دیگر بیشتر است و بخش عمده این کار هم دست خود ما است و باید با فرهنگ‌سازی جلو آن را بگیریم.

 گفتنی است در پایان این نشست از اولین مدال مادری رونمایی و به خانم دکتر روحی از فعالان عرصه مقابله با سقط جنین اهدا شد.