به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار خانی معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و دبیر شورای مبارزه با پول‌شویی کشور که پیش از ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار کرد: مباحث نظری، فکری، دانشی و معرفتی یک مسئله است و اجراشدن آن در عمل بحث دیگری است و این دو مبحث کاملاً از هم جدا و متفاوت هستند.

 وی با بیان اینکه برخی در ایمان مشکلی ندارند؛ ولی در اجرایی‌کردن دستورات خداوند با مشکل برخورد می‌کنند، گفت: در انقلاب ما هم برخی در ازبین‌بردن یک حکومت طاغوتی و ظالم و پذیرش جمهوری اسلامی مشکلی نداشتند؛ ولی در پیاده‌کردن اهداف نظام اسلامی و کنترل و مراقبت اعمال و رفتار خود با مشکل مواجه شدند.

 امام‌جمعه قم با تأکید بر اینکه خداوند هم ایمان و هم عمل صالح را از ما خواسته است، گفت: خداوند در سوره عصر می‌فرماید اگر می‌خواهید خاسر نباشید باید معرفت خود را بالا ببرید و عمل صالح انجام دهید.

 وی با بیان اینکه نوشتن قوانین و مقررات مبارزه با فساد و پول‌شویی در مرحله معرفتی و نظری است؛ ولی در مرحله عمل هم باید کار شود و نظارت دقیق صورت گیرد و امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را منحصر در حجاب و نکنیم؛ بلکه در این موارد هم امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر انجام شود.

 آیت‌الله سعیدی با تأکید بر انسجام دستگاه‌های دولتی در مبارزه با فساد از کارهای ناهماهنگ و پراکنده انتقاد کرد و گفت: کارهای پراکنده و ناهماهنگ کید شیطان و از بدترین منکرات است؛ بنابراین باید منیت‌ها را کنار گذاشت و یک نفر یا نهاد کار را بر عهده بگیرد و بقیه هم به او کمک برسانند.

 وی با بیان اینکه کاربردها و آسیب‌های قوانین و مقررات تا قبل از مرحله عمل مخفی است، افزود: برای اجرای یک قانون خوب برای مقابله با فساد و پول‌شویی، هم باید به متخصصان این حوزه فراخوان بدهید و از آنها برای همکاری دعوت کنید و هم باید به مردم فراخوان بدهید و از ظرفیت مردم در اجرای این قانون استفاده کنید.

 تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه مردم از مشکلات معیشتی و اقتصادی کشور ناراحت هستند و یقیناً همکاری خوبی با شما خواهند کرد، افزود: همان‌طور که دشمن برای پیشبرد کارهای شر خود به پیروان خود فراخوان می‌دهد ما هم باید در کارهای خیر به مؤمنان فراخوان بدهیم زیرا مردم در امور سیاسی و اجتماعی نقش مؤثری دارند و نباید از این ظرفیت غافل شد.

 در ابتدای این دیدار خانی معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و دبیر شورای مبارزه با پول‌شویی کشور با بیان اینکه ما با جدیت به دنبال اجرای قانون معطل مانده مبارزه با فساد و پول‌شویی هستیم، گفت: سیاست ما این است که به‌جای مبارزه با فاسد با فساد مبارزه کنیم و هر پول کثیفی که منشأ نامعلوم داشته باشد را به نفع دولت توقیف کنیم.