به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار با مسئولان نهادهای نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان قم که پیش از ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم مردم را امر کرده که پیوند ازدواج را بین جوانان ایجاد کنید و تعهد کرده که اگر زوج‌ها فقیر باشند از فضل و رحمت خود آنها را بی‌نیاز گرداند.

 وی با بیان اینکه خداوند برای امر خیر ازدواج ردیف بودجه تعیین کرده است، گفت: ردیف بودجه خداوند شروطی دارد و یکی از آنها این است که خداوند امور را از طریق اسباب و وسایل مادی فراهم می‌کند و نباید از این غافل شد.

 تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با تأکید بر اینکه هر کدام از دستگاه‌ها و نهادهایی که می‌توانند سهمی داشته باشند باید برای تسهیل امر ازدواج پا پیش بگذارند، افزود: باید با حکمت و تدبیر کار شود و تمهیدات و مقدمات ازدواج در سه مرحله قبل، حین و بعد از ازدواج انجام شود.

 وی خاطرنشان کرد: در مرحله قبل از ازدواج باید مشاوره‌های لازم به زوج‌ها داده شود تا انتخاب درستی صورت گیرد، در مرحله حین ازدواج باید مسائل شرعی و عرفی به‌درستی رعایت شود و در مرحله بعد از ازدواج هم باید مهارت‌های زندگی به زوج‌های جوان آموزش داده شود و همان‌طور که از جسم زوج‌ها آزمایش‌های متعددی گرفته می‌شود از روح آنها نیز آزمایش گرفته شود.

 آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه یکی از جاهایی که شیطان تلاش زیادی برای نفوذ می‌کند در ازدواج است، افزود: شیطان قبل از ازدواج سعی می‌کند که این پیوند شکل نگیرد و با وسوسه‌های زیاد مانع‌تراشی می‌کند، در حین ازدواج وسوسه می‌کند که خلاف‌شرع و عرف رفتار کنند و بعد از ازدواج هم به‌شدت به دنبال از هم گسستن این پیوند است؛ بنابراین باید شیطان و راه‌های نفوذ او را بشناسیم و تدابیر لازم را برای آن بیندیشیم.