به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حاجی حسینی معاون امور مجلس وزیر صمت ظهر امروز در دیدار با آیت الله سعیدی که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد با بیان اینکه از زمانی که دولت سیزدهم مستقر شد اتفاقات خوبی افتاد و ۱۰۶ پروژ تحولی در وزارت صمت انجام شده است، اظهار کرد: از ابتدای این دولت به این سمت رفتیم که امضاهای طلایی را حذف کنیم و یکی از مواردی که امضای طلایی حذف شد صدور کارت بازرگانی بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر صدور کارت بازرگانی بدون دخالت عامل انسانی است و بر اساس ضوابط کارت بازرگانی صادر می شود، گفت: دیگر مانند قبل نیست که هر کسی بتواند کارت بازرگانی بگیرد و اجاره بدهد تا به وسیله آن کالاهای لوکس وارد کشور شود.

معاون پارلمانی وزیر صمت با بیان اینکه به لطف خدا در کشور هر جور منابع و معادنی داریم، افزود: در این دولت طرح آمایش صنعت برای ۴۸۰ شهرستان نوشته و کامل شده و نقشه صنعت کشور تهیه شده است.

وی با بیان اینکه ما در گذشته نمی‌دانستیم برای هر شهر چه صنعتی مناسب است، افزود: با مطالعاتی که انجام شده با اجرای این طرح بسیاری از گرفتاری های کشور حل خواهد شد و دیگر کسی برای خوش آیند فلان نماینده و مدیر نمی رود در فلان استان صنعت نا مناسب را تأسیس کند.

حاجی حسینی با بیان اینکه طرح آمایش صنعت کشور با مشورت استانداران در هر استان اصلاح و تکمیل می شود، گفت: ما در این دولت به دنبال این هستیم که کار نمایشی دیگر انجام نشود و هنر ما این است که صنایعی که وجود دارد را عمق بدهیم تا از بین نرود و تعدیل نیرو نداشته باشند.

وی گفت: ما در حوزه خودرو هم بعد از ۴۰ سال برای اولین بار به دنبال واگذاری تمام سهام دولت در ایران خودرو و سایپا هستیم و اگر ما خودروسازی را به بخش خصوصی واگذار کنیم آن وقت می‌توانیم اشتباهات صنعت خودرو را اصلاح کنیم.