به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، کتاب «هم نفس با پیامبر» اثر حجت‌الاسلام‌والمسلمین جواد محدثی در ۱۱۰ صفحه به همت انتشارات زائر آستان مقدس حضرت معصومه (س) به چاپ رسید.

 در بخشی از این کتاب آمده است که روایات و مواعظی که از رسول خدا (ص) برای ما باقی‌مانده، میراثی بس گران‌قدر است که راهنمای زندگی و مایه سعادت دنیا و آخرت است.

 وقتی موعظه از زبان پیامبر باشد و از جان محمد صلی‌الله علیه و آله بجوشد و بر جان‌ودل «ابوذر» نشیند، سزاوار است که گوش جان همۀ عالمیان در همۀ زمان‌ها آن حکمت‌ها را مشتاقانه خریدار شود و چهرۀ روح در چشمۀ زلال این مواعظ، شادابی یابد.

 کتاب «هم نفس با پیامبر (ص)» شرحی فشرده بر فرازهایی از مواعظ بلندی است که رسول خدا (ص) به ابوذر غفاری تعلیم داده است؛ سخنانی حکمت بار و سودمند از پیامبر حکمت، به شهید زنده حضرت ابوذر که متن آن در کتب حدیث نیز آمده است.

 ترجمه و تبیینی که در این کتاب ارائه شده از نظر قلم و نوع برداشت و زاویه دید، ویژگی‌هایی دارد که می‌تواند برای اهل مطالعه در این روزگار، به‌ویژه جوانان جویای یقین و پویای راه کمال و سلوک روحی، مفید باشد.

 نویسنده در این کتاب در ۴۶ عنوان به پندهای پیامبر (ص) به صحابی گران‌قدر ابوذر غفاری پرداخته و به تبیین آن به زبان روز همت گماشته و مباحث کاربردی در موضوعات اخلاقی، اجتماعی و اعتقادی را بیان نموده است.

 علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب که در قطع جیبی چاپ شده، می‌توانند به کتاب‌فروشی‌های مستقر در حرم مطهر کریمه اهل‌بیت (س) و یا کتاب‌فروشی‌های معتبر کشور مراجعه و یا از طریق فروشگاه مجازی کتاب فاطمی به‌صورت غیرحضوری کتاب را سفارش دهند.