به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدحسین راجی، شب گذشته در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت که در شبستان امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به مهم‌ترین و سخت‌ترین آزمون انسان مؤمن در حیات زندگی دنیا، اظهار داشت: در گذرگاه‌های مختلف تاریخ به‌ویژه در دوران پیامبران و حضرات معصوم علیهم‌السلام کسانی که به‌ظاهر ایمان می‌آوردند، در بزنگاه‌های مختلف ایشان را تنها می‌گذاشتند.

 وی با بیات اینکه مسلمانان در لحظات خاص تاریخ، نتوانستند مانع شهادت مظلومانه اهل‌بیت علیهم‌السلام شوند، خاطرنشان کرد: برخی از مسلمانان آن قدر امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام را اذیت کردند و تنها گذاشتند که حضرت بارها و بارها آنها را توبیخ و نفرین نمودند.

 راجی افزود: در دوران امام حسن مجتبی علیه‌السلام نیز فرمانده سپاه حضرت، خود را تسلیم معاویه کرد و تعداد زیادی از سپاهیان به معاویه پیوستند؛ حتی در دوران امام سجاد علیه‌السلام نیز امام در کل مکه و مدینه ۲۰ یار واقعی نداشتند.

 وی به روایاتی از امام صادق و امام کاظم علیهماالسلام اشاره نمود و ابراز داشت: غربت و تنهایی ائمه اطهار علیهم‌السلام چنان گسترده است که حتی نزدیک‌ترین یاران خاص ایشان نیز در بزنگاه‌های مختلف تاریخی نتوانستند از آزمون‌ها سربلند بیرون آیند؛ سفیان بن ابی لیلا به‌عنوان یار خاص امام حسن مجتبی علیه‌السلام، وقتی امام صلح را پذیرفتند، به ایشان ایراد گرفت.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت آزمون ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری را مهم‌ترین آزمون انسان در طول زندگی دانست و ابراز داشت: داستان طالوت یکی از بارزترین نموده‌های قرآنی در بیان اهمیت آزمون ولایت‌پذیری است؛ قرآن کریم در تشریح این آزمون الهی لشکر طالوت را با شرب آب می‌آزماید که به جز تعداد اندکی همه در آزمون ولایت‌مداری مردود می‌شوند.

 وی ضمن اشاره به لحظات شیرین، پر غرور و افتخارآفرین دوران دفاع مقدس با بیان این که دوران مظلومیت و تنهایی جبهه حق تمام شده است، خاطرنشان کرد: در این دوران مؤمنین نه‌تنها اعتراض به امام معصوم علیه‌السلام ندارند، حتی نسبت به نایب ایشان نیز اطاعت کامل دارند.

 راجی در تبیین ویژگی‌های بارز سرداران اسلام و انقلاب اسلامی، با بیان اینکه داشتن چنین نیروهای ولایت‌مداری بر صاحب‌الزمان (عج) مبارک باد، تصریح کرد: مردم ایران اسلامی طی این سال‌ها اثبات کردند که اگر در کربلا می‌بودند نمی‌گذاشتند حسین بن علی علیه‌السلام تنها بماند.

 وی به فرازهایی از وصیت نامه سردار رشید اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره نمود و ابراز داشت: اگر بخواهیم کل وصیت‌نامه حاج قاسم را خلاصه کنیم، در یک شخص و آن نایب امام‌زمان (عج) خلاصه می‌شود.

 سخنران محفل معارفی حرم مطهر با اشاره به این که مردم و شهدای ما ثابت کردند که همواره پای ولی‌فقیه و نایب امام عصر (عج) می‌ایستند، اظهار داشت: امروز ملت ما نه‌تنها با امام‌زمان بلکه با نایب ایشان امتحان می‌شوند و اگر به اوامر نایب امام علیه‌السلام لبیک گفتیم، زمانی که حجت بن الحسن علیه‌السلام تشریف بیاورند توفیق یاری ایشان را هم خواهیم داشت.

 وی خاطرنشان کرد: دشمنان انقلاب و ولی‌فقیه خود را گرفتار آغوش دشمنان امام عصر (عج) کردند و صدای صهیونیسم جهانی شدند.

 راجی حضور در کنار جبهه حق را مهم‌ترین معیار دین‌داری دانست و اظهار داشت: معیار اصلی دین‌داری ایستادگی پای جبهه حق است؛ و الّا عمل به مناسک و عبادات مانند نماز و روزه و انجام واجبات اصلی است که باید باشد.

 وی به فرازهایی از حدیث قدسی در رابطه با اهمیت ولایت‌مداری تأکید نمود و یادآور شد: خدای تبارک‌وتعالی فرمودند: هر آینه عذاب می‌کنم هر رعیتی را که در اسلام با پیروی از امام ستمگری که از جانب خدا نیست دین‌داری کند؛ اگر چه آن رعیت نسبت به اعمال خود نیکوکار و پرهیزگار باشد و هر آینه در می‌گذرم از هر رعیتی که در اسلام با پیروی از امام عادل از جانب خدا دین‌داری کند، اگر چه آن رعیت نسبت به خود ستمگر و بدکردار باشد.

 سخنران محفل معارفی حرم مطهر بر اهمیت تربیت نسل‌ها به سمت ایستادگی پای جبهه حق، تأکید نمود و ابراز داشت: در دوران غیبت امام‌زمان (عج)، ولی فقه نایب عام ایشان است و امروز انسانی عالم، مؤمن و معتقد حاکم این کشور بوده و در تمام دنیا مؤمنین افسوس چنین رهبری را می‌خورند.

 راجی با بیان این که ملت ایران بارها نشان دادند که اوامر و دستورات ولی‌فقیه را بر روی زمین نمی‌گذارند، تصریح کرد: امروز بر تک‌تک ماست تا نسبت به دغدغه‌ها و حکم جهاد تبیین ایشان توجه کنیم و در این دوران حساس با عمل به وظیفه دینی و ملی خود، مردم را برای شرکت در انتخابات متقاعد نماییم.