به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، ارزیابی و کارشناسی مرتلان تلاوت قرآن کریم در ماه مبارک رمضان ۱۴۰۲-۱۴۰۳ امروز در با حضور اساتید برجسته کشور در پژوهشکده علامه طباطبایی برگزار شد.

 طی این ارزیابی ۲۶ نفر از ترتیل خوان‌های ساکن استان قم که در مراحل قبل، انتخاب شده‌اند برای تعیین تعداد دفعات ترتیل‌خوانی در ماه مبارک رمضان با آزمودن مباحث آیین‌نامه‌ای تجوید از جمله تست صوت، لحن، وقف و ابتدا مورد ارزیابی داوران قرار گرفته و میانگین نمره‌های ارزیابی‌شان با نمره‌های ارزیابی تلاوت سال‌های قبل جمع‌بندی و تعیین سطح شدند.

 همچنین تعدادی از ترتیل خوان‌های خارج استان قم نیز به دعوت شورای‌عالی قرآن در آیین ترتیل‌خوانی حرم مطهر بانوی کرامت حضور یافته و هر روز یک نفر به‌صورت مهمان نیز تلاوت ترتیل قران کریم را انجام خواهد داد.

 گفتنی است در این ارزیابی مرتلان ۱۰ دقیقه به تلاوت قرآن پرداخته و نکات فنی تلاوتشان توسط اساتید مورد ارزیابی قرار گرفت و با تبیین نکات فنی تلاوتشان آموزش مختصری نیز به آنها داده شد.

 لازم به ذکر است برای ترتیل‌خوانی بزرگسالان در حرم مطهر بانوی کرامت ۱۸ متقاضی جدید وجود داشت که از این میان ۸ نفر تأیید و به جمع مرتلان سال قبل افزوده شدند.

 آیین ترتیل‌خوانی حرم مطهر بانوی کرامت مانند سال‌های قبل هر روز با ترتیل‌خوانی ۵ نفر برگزار و از شبکه سه سیما به‌صورت زنده پخش خواهد شد.