به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد سعیدی آریا شب گذشته در سخنرانی محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به ایام پایان ماه شعبان و اقبال به ماه رمضان اظهار کرد: زمان‌ها و مکان‌ها از حیث ارزش در نزد خداوند مساوی نیستند و قرآن می‌فرماید شب قدر از ۸۰ سال زندگی‌کردن هم بهتر است.

 وی با بیان اینکه حرم اهل‌بیت و مسجدالحرام از حیث شرافت با مکان‌های دیگر مساوی نیستند، گفت: انسان‌ها هم در نزد خداوند مساوی نیستند و ارزش هر انسان در نزد خدا به‌واسطه میزان تقوای او است.

 استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ورود به هر چیزی نیاز به یک مقدمه دارد، افزود: وقتی می‌خواهیم وارد ماه مبارک رمضان که ماه خداوند است شویم باید مقدمات آن را فراهم کنیم؛ پیامبر (ص) فرمودند می‌خواهید وارد ماهی شوید که پر از برکت، رحمت و مغفرت است.

 وی با بیان اینکه برکت به معنی هزینه کم و فایده زیاد است، گفت: در ماه مبارک رمضان حتی خواب هم عبادت محسوب می‌شود و ثواب عبادات چند برابر است، همچنین رحمت و مغفرت خداوند نیز در این ماه زیاد است؛ زیرا قواعد این ماه با سایر ماه‌ها فرق دارد و خداوند بخشش فوق‌العاده‌ای دارد.

 سعیدی آریا با بیان اینکه ماه رمضان در نزد خداوند از همه ماه‌ها بهتر است، ابراز کرد: روزهای ماه رمضان بهترین روزها و شب‌هایش بهترین شب‌ها است و حیف است که این روزها و شب‌ها به غفلت بگذرد.

 وی با بیان اینکه امیرالمؤمنین (ع) فرمودند فرصت‌ها مانند ابرها می‌گذرند، گفت: زندگی ما محدود است و باید از این فرصت‌ها بهترین استفاده را ببریم؛ باید در هر موقعیتی که هستیم آن را جدی بگیریم و فکر کنیم این آخرین لحظات عمر ما است و از آن استفاده کنیم.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت به آداب ورود به ماه مهمانی خداوند اشاره کرد و گفت: یکی از آداب ورود به ماه مبارک رمضان این است که انسان روح خود را از آلودگی‌ها پاک کند و توبه در این ماه بسیار سفارش شده است.

 وی با اشاره به پذیرفته‌شدن توبه در ماه مبارک رمضان ابراز کرد: خداوند در این ماه به انسان کرامت داده است و نفس‌کشیدن و خوابیدن که دو عمل غیرارادی است در این ماه تسبیح و عبادت محسوب می‌شود.

 سعیدی آریا اعتراف به نعمت و اعتراف به گناه در نزد خدا را از مواردی دانست که خداوند دوست دارد از بندگانش بشنود و ادامه داد: خروجی اعتراف به گناه، استغفار و خروجی اعتراف به نعمت، شکرگزاری است و انسانی که اهل استغفار و شکرگزاری باشد محبوب خداوند خواهد بود.

 وی از دیگر ویژگی‌های ماه مبارک رمضان را قبول‌شدن اعمال دانست و افزود: دعا در این ماه مستجاب است چه دعا برای خود و چه برای دیگران و در روایت داریم که با زبانی دعا کنید که با آن گناه نکرده‌اید و راهکارش این است که هر کس برای دیگری دعا کند.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت افزود: تلاوت قرآن و روزه‌داری از جمله آدابی است که باید در ماه مبارک رمضان به آن توجه ویژه شود و زیرا آثار و برکات فراوانی برای آرامش روح و جسم انسان دارد.