به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد، در دقایق پایانی سال ۱۴۰۲ طی سخنانی در حرم مطهر بانوی کرامت ضمن اشاره به روایتی از پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله، صلوات را بهترین توسل، ذکر و دعا دانست و اظهار داشت: بهترین عبادت عبادتی است که سبک، راحت و مملو از محتوا و کیفیت باشد؛ صلوات ذکر و یاد خدا و از جمله عباداتی است که آداب و شرایط زمانی و مکانی خاصی ندارد.

 سخنران محفل معارفی حرم مطهر با تأکید بر این که هرکس در ماه مبارک رمضان زیاد صلوات بفرستد، میزان حسناتش سنگین و وارد بهشت خواهد شد، اظهار داشت: این که دقایق پایانی سال گذشته و آغاز سال جدید با نام و یاد خدا و توسل به اهل‌بیت علیهم‌السلام می‌گذرد، بسیار مهم و مؤثر است.

 وی در ادامه به فرازهایی از دعای تحویل سال «یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ» اشاره نمود و با تأکید بر این که دل انسان مطابق با رفتار و کردان آدمی تاریک و روشن می‌شود، اظهار داشت: دل مؤمن در دست خداوند متعال بوده، ذات اقدس الهی آن به آن بصیرت، روشنایی و نورانیت را در دل مؤمن متجلی می‌سازد.

 فرحزاد با تأکید بر این که همواره و لحظه‌به‌لحظه باید به جایگاه وحدانیت، رزاقیت و عزت بخشی ذات اقدس الهی توجه داشته باشیم، خاطرنشان کرد: خداوند متعال نسبت به همه مخلوقان هستی مهربان و رئوف است و دل‌ها از آن ذات اقدس الهی است.

 وی با بیان این که گردش تمام هستی و آسمان و زمین در ید قدرت خداوند است، خاطرنشان کرد: عالم هستی شور و سرعت عجیبی در گردش و تغییروتحول دارد و در دعای تحویل سال نیز ما بدین موضوع مهم تصریح می‌کنیم.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت ضمن اشاره به این که تمام راه‌های زمین و آسمان دوطرفه بوده، تنها جاده عمر انسان برگشت‌ناپذیر است، ابراز داشت: باید قدردان لحظه لحظه‌های عمر و زندگی باشیم.

 وی در ادامه ضمن اشاره به تأثیر تلاوت سوره واقعه در افزایش رزق‌وروزی، اظهار داشت: قرائت سوره واقعه در شب‌های جمعه برکات زیادی داشته در عین دورسازی آسیب‌ها و آفت‌ها، انسان را محبوب دل‌ها قرار داده، آدمی را در مسیر هم‌نشینی با اهل‌بیت علیهم‌السلام قرار می‌دهد.

 فرحزاد در تبیین فراز پایانی دعای تحویل سال بهترین حال انسان را کسب رضایت خدا و اهل‌بیت علیهم‌السلام دانست و ابراز داشت: بهترین حال، خوش‌اخلاقی، مهرورزی، دوری از کینه است؛ بهترین حال یعنی مشمول عافیت، امنیت، آسایش، آرامش و خوشی همیشگی شویم.