به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر رفیعی در سخنرانی معارفی ظهر نهمین روز ماه مبارک رمضان در حرم مطهر بانوی کرامت، در ادامه درس‌هایی از قرآن کریم ضمن تبریک آغاز سال ۱۴۰۳ با بیان این که امیدواریم این سال، سالی پرخیروبرکت و ارتقای معنویت و سال رشد، ترقی، پیشرفت و سال ظهور بقیه الله الاعظم (عج) باشد.

 وی در ادامه ضمن اشاره به فرازهایی از آیه ۴۷ سوره روم با بیان این که قران کریم در این آیه به چهار سنت و لطف الهی ارسال رسل، بیان دلایل روشن، انتقام از مجرمان و یاری مؤمنان اشاره می‌کند، اظهار داشت: قرآن کریم می‌فرماید؛ «وَلَقَدْ أَرْسَلْنَا مِنْ قَبْلِکَ رُسُلًا إِلَی قَوْمِهِمْ فَجَاءُوهُمْ بِالْبَییّنَاتِ فَانْتَقَمْنَا مِنَ الَّذِینَ أَجْرَمُوا وَکَانَ حَقًّا عَلَیْنَا نَصْرُ الْمُؤْمِنِینَ»، و پیش از تو پیامبرانی را بسوی قومشان فرستادیم؛ آنها با دلایل روشن به سراغ قوم خود رفتند، ولی هنگامی که اندرزها سودی نداد از مجرمان انتقام گرفتیم و مؤمنان را یاری کردیم؛ و یاری مؤمنان، همواره حقّی است بر عهده ما.

 رفیعی در ادامه به تبیین داستان زندگانی انبیای الهی پرداخت و با تأکید بر این که قران در بیان داستان انبیا به نجات و یاری مؤمنین تصریح می‌کند، خاطرنشان کرد: در گستره تاریخ نصرت الهی همواره مشمول مخلصان و مؤمنان قرار گرفته است؛ بلند و پرآوازه بودن یاد و نام انبیا و اولیا در تاریخ، خود گواهی بر نصرت الهی است؛ پیروزی را نباید مقطعی، بلکه باید به‌صورت یک فرایند کلی دید.

 وی ضمن اشاره به فرازهایی از آیه ۵۱ سوره غافر «إِنَّا لَنَنْصُرُ رُسُلَنَا وَالَّذِینَ آمَنُوا فِی الْحَیَاةِ الدُّنْیَا وَیَوْمَ یَقُومُ الْأَشْهَادُ»، با تأکید بر این که خدا رسولان خود و اهل ایمان را هم در دنیا ظفر و نصرت می‌دهد و هم در روز قیامت، اظهار داشت: برای بهره‌مندی از نصرت الهی که وعده‌ای حتمی است، باید به یاری خدا بر خواست؛ «إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ یَنْصُرْکُمْ»؛ خدا هیچ نیازی به غیر ندارد و یاری خدا لطف و مرحمتی الهی برای کسب فیوضات معنوی است.

 سخنران محفل معارفی حرم مطهر ضمن اشاره به روایتی از مولی‌الموحدین علی علیه‌السلام با بیان این که خدا را باید با قلب، زبان و عمل یاد نمود، اظهار داشت: تجلی محبت خدا در دل، بیان و مرور ذکر الله و نیز پیاده‌سازی دستورات الهی در وادی عمل از مهم‌ترین و نخستین شرایط یاری خدا برای کسب نصرت الهی است.

 وی بر اهمیت استقامت و پایداری در مسیر حق تصریح نمود و اظهار داشت: خداوند متعال انسان را آزاد و عالم هستی را سرشار از حوادث و رویداد خلق نموده است؛ لذا کسی که آراسته به استقامت در مسیر حق باشد مشمول آیه شریفه «إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلَائِکَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِی کُنْتُمْ تُوعَدُونَ» خواهد شد و در مسیر بهره‌مندی از لطف و عنایت الهی قرار خواهد گرفت.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت یاری کردن ولی خدا را از الزامات بهره مندی از نصرت الهی توصیف نمود و اذعان داشت: اگر کسی ولی خدا و امام زمانش را یاری کند، مشمول رحمت و نصرت الهی خواهد بود.

 رفیعی با بیان این که خداوند متعال در دو جای قرآن بر پوشش و حجاب تأکید نموده است و این اختصاص به زنان پیامبر ندارد، اظهار داشت: خانمی که به دستور خدا حجابش را رعایت می‌کند، قطعاً محبت خدا و اهل‌بیت علیهم‌السلام را درک و در زندگی مشمول لطف و برکت الهی قرار خواهد گرفت. حجاب تجلی نصرت الهی بانوان است که عنایت صاحب‌الزمان (عج) را در پی خواهد داشت.