به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار اسماعیل رستمی مدیرکل سازمان حج و زیارت استان قم که ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد اظهار کرد: خداوند دوست دارد که مردم به زیارت خانه کعبه بروند و اعمال و مناسکی که خدا تعیین کرده را انجام دهند.

 وی افزود: وقتی حضرت ابراهیم خانه کعبه را بنا کرد خداوند به ایشان فرمودند مردم را برای انجام حج فراخوان بده و وقتی حضرت فراخوان کرد و در روایت داریم هر کس به هر میزان به فراخوان حضرت ابراهیم لبیک گفت حج نصیبش می‌شود.

 امام‌جمعه قم یکی از دعاهای مهم در ماه مبارک رمضان را مشرف‌شدن به زیارت خانه خدا دانست و گفت: اعزام حجاج و تأمین امکانات رفاهی آنان وظیفه حج و زیارت است تا کاری کند مردم حاجی شوند و توفیق داشته باشند به جایی پا بگذارند که یقیناً امام‌زمان (عج) در آنجا حضور دارند و قدم گذاشته‌اند.

 وی با اشاره به روایتی همه اعمال حج را بهانه‌ای برای دیدن امام‌زمان (عج) دانست و گفت: دیدن امام‌زمان (عج) بامعرفت خوب است و در روایت داریم که در حج به هیچ‌کس بی‌احترامی نکنید زیرا شاید او امام‌زمان (عج) باشد.

 آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه ما ضمن اینکه یک انسان مؤمن ولایی هستیم و پیام حج را منتقل می‌کنیم باید طبق ضوابط کشور عربستان عمل کنیم، گفت: خداوندی که حج را واجب کرده راه‌ها رفتن به حج را هم فراهم می‌کند و خوشبختانه حجاج ایرانی از همان ابتدا تحت ضابطه مشرف می‌شدند و الان هم همین‌طور است.