به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، نخستین نشست شورای زکات استان قم در سال ۱۴۰۳ به ریاست آیت‌الله سید محمد سعیدی امام‌جمعه قم و حضور جمعی از مدیران استان قم پیش از ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

 حجت‌الاسلام مهری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم در ابتدای این نشست به ارائه گزارش عملکرد ۱۲ماهه زکات استان قم در سال ۱۴۰۲ پرداخت و گفت: جمع عملکرد دبیرخانه شورای زکات در سال ۱۴۰۲، ۴۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات مستحب، واجب، فطریه و کفارات بوده که در دبیرخانه ثبت شده است.

 وی با بیان اینکه از سال ۱۴۰۰ زکات استان قم با مشارکت همه دستگاه‌ها سیر صعودی داشته است، گفت: در سال ۱۴۰۱، ۱۳ درصد و در سال ۱۴۰۲، ۵۵ درصد زکات استان قم رشد داشته و ما نسبت به برنامه ۳۰ درصد پیش هستیم.

 مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه این مبالغ در راستای محرومیت‌زدایی در همان مناطقی که جمع‌آوری‌شده هزینه می‌شود گفت: در بحث درمانی هزار مورد، تحصیلی ۵۰ مورد، مسکن ۳ مورد، معیشت ۷۰ هزار مورد و آزادی زندانیان جرایم غیرعمد نیز یک مورد مصرف شده است و همچنین در پروژه‌های عمرانی و عام‌المنفعه احداث و مرمت مساجد و سایر پروژه‌ها نیز ۶ مورد داشته‌ایم.

 وی با بیان اینکه در موضوعات مربوط به فطریه اقداماتی صورت‌گرفته است گفت: پایگاه‌های جمع‌آوری فطریه حتماً باید آرم دبیرخانه شورای زکات استان و مجوز لازم را داشته باشند و تا کنون ۳۸۰ پایگاه مجوز دریافت کرده‌اند.

 حجت‌الاسلام مهری گفت: در کمیته امداد نیازمندان شناسایی شدند و در همان روز عید مبالغ فطریه به‌حساب افراد نیازمند واریز می‌شود.