به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، آیت‌الله سعیدی در دیدار رئیس سازمان امور مالیاتی کشور، این عرصه را یکی از جبهه‌های اقتصادی حکمرانی‌ها توصیف نمود و اظهار داشت: الحمدلله بحث مالیات در نظام ما جاافتاده است و باید بیشتر بر روی آن کار شود، تا کاری تبیین و توضیح داده نشود، پاسخ لازم را دریافت نخواهد کرد.

 وی بر اهمیت تبیین آثار و برکات اخذ مالیات از متمکن اشاره و اصلاح ذهنیت‌ها در پرداخت حق مردم را یکی از بنیان‌های مبانی اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: مبانی اسلامی ضمن تصریح بر پرداخت حق مردم از درآمدها، بر تفکیک مال فقرا، مساکین، ابن سبیل و… در درآمدها تأکید می‌کند.

 آیت‌الله سعیدی بر اهمیت قصد قربت در جداسازی حق مردم از درآمدها تأکید نمود و ابراز داشت: مبانی اسلام در پرداخت حق مردم حتی به شکل ظاهری نحوه پرداخت توجه نموده، تأکید دارد که نباید دست تو بالاتر از دست فقیر قرار گرفته، سلطه بر فقیر تداعی گردد.

 وی در ادامه تبیینی از دریافت خمس و زکات در سیره نبوی ارائه نمود و خاطرنشان کرد: گفتمان اسلام همواره بر دریافت عزتمندانه مالیات از متمکنین و پرداخت متواضعانه به فقرا تصریح دارد.

 تولیت آستان مقدس فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها با تأکید بر این که تفهیم موضوعاتی چون اهمیت مالیات، نیازمند نقش‌آفرینی برجسته خود اهالی امور مالیاتی است، اظهار دشت: مردم باید در جریان تمام فعالیت نهادهای درگیر در فرایند امور مالیاتی بوده، از دریافت‌های مالیاتی، نفتی و هزینه‌های صورت‌گرفته مطلع باشند.

 وی با اشاره به این که مالیات کشور باید از همه و ناظر به گستره کسب درآمدها اخذ گردد، خاطرنشان کرد: همه مردم باید بدانند که نظام اسلامی نگاه عادلانه‌ای در اخذ مالیات داشته، همگان در مدیریت فرایندهای مالی، اقتصادی و احیای هزینه‌های کشور دخیل و شریک هستند.

 آیت‌الله سعیدی در پایان با تأکید بر این که گرفتن مالیات را نباید به‌نوعی مبارزه با متمکنین تعریف نمود، خاطرنشان کرد: فلسفه اخذ مالیات تجلی حضور شهروند و نقش‌آفرینی آن در مجموعه مدیریت‌های اجتماعی است که آبادانی کشور را به دنبال دارد.