به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی شب گذشته در مراسم اختتامیه جشنواره استانی قلب شهر و تجلیل از عوامل شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان یزد، با اشاره به اهمیت در صحنه بودن مردم اظهار کرد: امیرالمؤمنین (ع) به‌خاطر در صحنه نبودن مردم از حقشان محروم شدند؛ بنابراین یکی از وظایف مهم ائمه جمعه و ستادهای نمازجمعه در صحنه نگه‌داشتن مردم است.

 وی با تأکید بر اینکه باید در نمازجمعه از گرایش‌ها و موضع‌گیری‌های جناحی و حزبی پرهیز شود، افزود: امام‌جمعه امام همه مردم است و باید به‌گونه‌ای رفتار کند و سخن بگوید که هر کس نظام، اسلام، شهدا و قانون اساسی را قبول دارد به نمازجمعه بیاید و افراد بیشتری جذب نظام شوند.

 امام‌جمعه قم جذب حداکثری را مطالبه مقام معظم رهبری دانست و گفت: یکی از جهاتی که شهید سلیمانی را در چشم مردم عزیز کرد این بود که سعی می‌کرد همه را در صحنه نگه دارد.

 وی ادامه داد: دولت با امکاناتی که ایجاد می‌کند، قوه قضائیه با برخوردی که با افراد متخلف دارد و قوه مقننه با قوانینی که وضع می‌کند وظیفه دارند که زندگی را برای مردم آسان کنند و ما نیز باید در یک کار جمعی فارغ از جناح‌ها و جریان‌ها بسیج شویم تا وحدت و اتحاد و انسجام جامعه را حفظ کنیم.

 آیت‌الله سعیدی تصریح کرد: البته برخی افرادی که هتاکی می‌کنند و جریانی کار می‌کنند را نمی‌شود با گل و زبان خوش درست کرد؛ زیرا آنها پول گرفته‌اند که جامعه را به هم بریزند؛ بنابراین باید با این افراد قاطع و با شدت برخورد کرد و هیچ مسامحه‌ای انجام نداد؛ ولی با افرادی که فریب خورده‌اند باید با مسامحه برخورد کرد تا جذب شوند.

 وی با بیان اینکه تنها عبادتی که توصیه به عجله برای شرکت در آن شده است نمازجمعه است، گفت: باید نمازجمعه و خطبه‌ها را به‌گونه‌ای تنظیم کنیم که مردم به‌ویژه جوانان جذب نمازجمعه و این مراسم عبادی سیاسی شوند.