به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، همایش وارثان انبیاء به منظور تجلیل از اساتید مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با حضور آیت الله سید محمد سعیدی تولیت این آستان مقدس در شبستان نجمه خاتون(س) برگزار شد.

حجت الاسلام غفاری در این مراسم با ارائه شرحی از فعالیت های مرکز قرآن و حدیث از سال ۱۳۸۹ تا کنون ابراز کرد: مجموع فراگیرانی که از زمان تأسیس مرکز قرآن و حدیث تاکنون در دوره های این مرکز شرکت کرده اند ۷۰ هزار نفر بوده اند و با توجه به این که برخی در چند کلاس شرکت کرده اند در مجموع ۱۵۶ هزار نفر کلاس در بخش های حفظ، قرائت، تربیت مربی و معارف شرکت کرده اند.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد از فراگیران بانو و ۴۰ درصد آقا بوده اند، افزود: فارغ التحفیظان و افرادی که رشته های قرائت، تفسیر و معارف را به اتمام رسانده اند هزار و ۸۵ نفر بوده اند که از این تعداد ۷۹۲ حافظ کل قرآن کریم، ۱ نفر حافظ کل نهج البلاغه و ۲۹۲ نفر در دوره های معارفی بوده اند.

رئیس اداره قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) با اشاره به فعالیت های مرکز قرآن و حدیث گفت: برگزاری دوره های آموزشی به صورت حضوری و مجازی در رشته های حفظ قرآن و حدیث، قرائت قرآن، برگزاری طرح های استعداد یابی و نخبگانی مانند شجره طیبه برای حفظ یک ساله قران کریم و طرح تلاوت فاطمی برای تربیت قاریان نوجوان از جمله این فعالیت ها است.

وی با اشاره به فعالیت واحد مجازی مرکز قران و حدیث با بیان اینکه ۳۰ هزار دقیقه آموزش مجازی روخوانی، تجوید، حفظ، تربیت فرزند و آموزش عقاید، احکام، اهلبیت شناسی و تغذیه در اسلام تولید شده است گفت: بخش بین الملل واحد مجازی نیز در حال حاضر به زبان های انگلیسی، اردو و عربی راه اندازی شده و شرکت کنندگانی از کشورهای مختلف در این دوره های شرکت کرده اند.

غفاری افزود: همکاری با مراکز و سازمان های خارج از مرکز برای گسترش فعالیت های آموزشی، اعزام سفیران قرآنی فاطمی به مدارس، مساجد داخل و خارج از کشور، برگزاری دوره های آموزش عمومی قرائت و مفاهیم برای عموم زائران مانند طرح ضیافت نور، تولید برنامه های قرآنی ترتیل کامل قران توسط حافظان و قاریان جوان و نوجوان، برگزاری آیین ترتیل خوانی خانوادگی با قرائت حافظان و قاریان جوان در ماه رمضان و برگزاری آیین ترتیل خوانی خواهران در ماه رمضان از جمله برنامههای متنوع مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) است.

وی ادامه داد: از مهمترین فعالیت های مرکز قرآن و حدیث برگزاری آیین ترتیل خوانی نوجوانان بوده که امسال ضبط شد و از شبکه های مختلف ملی و بین المللی پخش شد و نکته حائز اهمیت این موضوع لطف ویژه مقام معظم رهبری به این برنامه بوده است.