به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی در جمع قمی‌های مقیم تهران که شب گذشته در مسجد حمزه سیدالشهدا (ع) تهران برگزار شد با اشاره به جریاناتی که بعد از وفات پیامبر (ص) شکل گرفت اظهار کرد: برای مقابله با این جریان مسئولیت بزرگی بر دوش ائمه و به‌ویژه در دوران امامت امام صادق (ع) قرار گرفت.

 وی با بیان اینکه بعد از رسول خدا (ص) از دو عامل مهم سعادت جامعه یکی کنار گذاشته شد، افزود: خداوند در سوره انفال بیان می‌کند تأیید حجت خدا با نصرت خداوند و کمک و همراهی مؤمنان اتفاق می‌افتد و هر کدام از این دو نباشند کارهای جامعه و مدیریت و ولایت الهی سامان نمی‌گیرد؛ بنابراین بعد از رسول خدا (ص) مدیریت جامعه آن‌گونه که اهل‌بیت (ع) می‌خواستند شکل نگرفت.

 تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه جریان غدیر با آن همه استحکامی که داشت و آیه قرآن برای آن نازل شد؛ ولی با عدم همراهی مردم در جامعه اجرایی نشد، گفت: هرچه از زمان پیامبر (ص) فاصله گرفتیم اختلاف مردم با غدیر بیشتر شد تا جایی که الان اگر از اهل‌سنت نسبت به واقعه غدیر سؤال شود هیچ اطلاعی از آن ندارند.

 وی ابراز داشت: کاری که امام صادق (ع) انجام دادند که کار بسیار مشکلی هم بود این بود که تلاش کردند سنت پیامبر (ص) احیا شود و به‌خاطر تلاشی که برای احیای سنت پیامبر (ص) انجام دادند این مذهب را به نام مذهب جعفری نام‌گذاری کردند.

 آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران با نصرت خداوند و همراهی مردم به پیروزی رسید، گفت: اعتقادات و فرهنگ مردم به‌راحتی قابل‌تغییر است و همان‌طور که ۷۲ روز بعد از واقعه غدیر آن را تحریف کردند و تغییر دادند امروز هم اگر مردم از این انقلاب دفاع نکنند این انقلاب هم به انحراف و تحریف کشیده می‌شود.

 وی با اشاره به فرمایشات امام صادق (ع) دررابطه‌با قمی‌ها گفت: حضرت فرمودند قم حرم ما اهل‌بیت و آشیانه آل محمد (ص) است و قبل از اینکه حضرت موسی بن جعفر (ع) به دنیا بیایند امام صادق (ع) فرمودند به‌زودی زنی از نسل من در قم دفن می‌شود و به شفاعت ایشان همه شیعیان من وارد بهشت می‌شوند.

 امام‌جمعه قم با بیان اینکه قم حرم است و حرم مطهر حضرت معصومه (س) حرم در حرم است، افزود: امام رضا (ع) فرمودند هر کس حضرت معصومه (س) را زیارت کند درحالی‌که معرفت به حق ایشان داشته باشد بهشت بر او واجب می‌شود.

 وی ادامه داد: یکی از افتخارات اهل قم این است که امیرالمؤمنین (ع) فرمودند صلوات و رحمت خدا بر اهل قم و خدا این شهر را با باران رحمت خود سیراب کند و این‌گونه برای قم و اهل قم دعا کردند.

 آیت الله سعیدی ادامه داد: امام صادق (ع) در ادامه فرمودند قمی‌ها یاوران قائم ما و دعوت‌کننده مردم به حق ما هستند و سپس رو به آسمان کردند و دعا کردند که خدایا قمی‌ها را از هر فتنه‌ای حفظ کن و از هر هلاکتی آنها را نجات ده.

 وی با بیان اینکه باید نسبت به فرزندان خود حساس باشیم، گفت: فضای مجازی، تبلیغات دشمن، وسوسه شیطان و هوای نفس و مشکل شدن ازدواج‌ها همه دست‌به‌دست هم داده تا جوانان با تهدید مواجه باشند؛ بنابراین یکی از وظایف ما این است که مراقب خانواده‌ها و فرزندان خود باشیم.