به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، آیین تکریم از مفاخر قرآنی استان به همت خبرگزاری ایکنا و با حضور آیت‌الله سید محمد سعیدی قم پیش از ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

 آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه قرائت قرآن باید با انتخاب آیات و توجه به معانی آن صورت گیرد، اظهار کرد: قاری قرآن باید آیاتی را که در هر مجلس قرائت می‌کند، متناسب با مخاطبین خود انتخاب کند تا مستمعین پیام آیات را بتوانند درک کنند و در قلبشان تحول ایجاد کند.

 وی آیات قرآن را تحول‌آفرین دانست و گفت: پیامبر اکرم (ع) با قرائت آیات قرآن توانستند جامعه عصر خود را متحول کنند؛ بنابراین قرائت آیات قران می‌تواند جامعه را رشد دهد و به سعادت برساند.

 تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه قرائت قرآن باید همراه با تولی و تبری باشد، افزود: تلاوتی که در آن تولی و تبری باشد دوستان را به وجد می‌آورد و دشمنان را خشمگین می‌کند.

 گفتنی است در این مراسم از حجت‌الاسلام علی حبیبی صاحب تألیفات متعدد در زمینه علوم قرآنی، محمدعلی دهدشتی و علی علیزاده از قاریان بین‌المللی قرآن کریم و علی‌اصغر شعاعی از استعدادیابان برتر قرآنی با اهدای لوحی تقدیر به عمل آمد.