استاد حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه یکی از بهترین راهکارهای نبوی و قرآنی برای دعوت مردم به دین است، گفت: حضرت رسول(ص) کودکان و نوجوانان را با روش تکریم و احترام گذاشتن به آنها به انجام دستورات دینی دعوت می کردند.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم زنجانی در محفل ترتیل خوانی بانوان که در شبستان نجمه خاتون سلام الله علیها برگزار شد، با بیان اینکه راهکارهای زیادی برای دعوت مردم و به ویژه نسل جوان به دین و دینداری وجود دارد، گفت: یکی از این راهکار تکریم است.

وی افزود: حضرت رسول(ص) با دعوت مردم به اسلام به آنها عزت و کرامت دادند و ملاک های عزت عمومی را از ثروت و قدرت به تقوا تغییر دادند و بر محوریت کرامت بخشی به انسان ها اسلام رد شبه جزیره عربستان و تمام جهان نشر و گسترش دادند.

وی افزود: حضرت رسول(ص) هرگز کودکان را با نام کوچک صدا نمی زدند بلکه همواره برای کودکان و نوجوانان کنیه قرار داده و آنها را با کنیه مورد خطاب قرار می دادند و به وسیله همین تکریم و بزرگداشت حضرت رسول(ص) سعی می کردند که معارف دین را به کودکان و نوجوانان آموزش دهد.

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: حضرت رسول(ص) هرگز حق و شخصیت یک کودک و نوجوان را به خاطر بزرگترها نادیده نمی گرفتند و یک روز که یک نوجوان برای تبرک خواست از ظرف آب حضرت بنوشد، و بزرگترها نیز چنین درخواستی کردند، حضرت رسول(ص) فرمودند ابتدا آن نوجوان و باید حق این نوجوان را مراعات کنید.

خانم زنجانی با تأکید بر اینکه بعضی از والدین با لحن زشت می خواهند فرزند خود را به یک کار نیک و انجام احکام الهی دعوت کنند، گفت: دعوت به دین باید زیبا باشد زیرا اگر کلام زیبا باشد اثر گذار است، در غیر این صورت نتیجه ای جز دین زدگی در پی نخواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه مهم ترین شاخصه مومن بالله زیباییکلام است، افزود: اگر کسی با خطاب زیبا دیگران را به دین دعت کند این دعوت نه تنها اثر گذار خواهد بود بلکه به سویله لحن زیبا زمینه همدلی و محبت و مودت اسلامی را در جامعه تقویت خواهد کرد.

انتهای پیام/۱۱۲