به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین شیخ حسین انصاریان شب گذشته در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت، اظهار داشت: اگر در کنار عبادات الهیه نماز، روزه، حج، زکات، خمس، امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر و کار خیر آبرو گذاشتن، قدم برداشتن و حرف‌زدن برای‌خدا استقامت نکنیم در حقیقت رحمت‌، مغفرت، رضایت و بهشت خدا را کنار زده‌ایم؛ این چهار حقیقت وقتی به دست می‌آید که تا آخر بر عبادات، کار خیر و خدمت به خلق ایستادگی کنیم و از هیچ تلاشی دریغ نورزیم.

 انصاریان به کلمه خسارت در آیات قرآن اشاره و با بیان این که هدر دادن سرمایه‌های معنوی عطا شده پروردگار، خسارتی عظیم است، اظهار داشت: قرآن کریم می‌فرماید؛ «وَأَمَّا الْقَاسِطُونَ فَکَانُوا لِجَهَنَّمَ حَطَبًا» اگر آدمی بر عبادت‌ها صبر و تحمل نکند و روز قیامت دست‌خالی وارد شود، هیزم دوزخ خواهد شد.

 وی با بیان این که حیف است انسان در این چند روز عمر کوتاه دنیا در عرصه عبادت الله و خدمت به خلق خدا صبر و ایستادگی نکند، تصریح کرد: اگر انسان صبر را رها کند، متحمل ضرر سنگینی می‌شود؛ هر وقت گناه، اعم از گناه مالی، بدنی، اخلاقی، خانوادگی، اجتماعی و سیاسی به انسان رو کرد، باید با استقامت، ایستادگی و صبر به گناه بگوییم که زلف زندگی را به زلف تو گره نمی‌زنم.

 سخنران محفل معارفی حرم مطهر به روایتی از اباعبدالله الحسین علیه‌السلام اشاره نمود و اذعان داشت: وقتی حضرت را به بیعت با بنی‌امیه و فرعون زمان که دزد ایمان مردم بود دعوت کردند، امام علیه‌السلام به خدا قسم یادکردند که هیچ‌گاه چنین گناهی را مرتکب نخواهم شد؛ این نرفتن به‌طرف گناه سبب شهادت حضرت و وفادارترین یاران ایشان شد.

 انصاریان ضمن اشاره به آیه شریفه «فَاتَّقُوا النَّارَ الَّتِی وَقُودُهَا النَّاسُ وَالْحِجَارَةُ…» تصریح کرد: ذات اقدس الهی در سفارشی مهربانانه به تمام انسان‌ها تأکید می‌کند از آتشی که هیزم آن، خود انسان‌ها هستند، به‌دور باشید؛ آتش دوزخ در گناهان نهفته شده است و تا سراغ گناه نرفته‌ایم، این آتش کاری به ما ندارد؛ وقتی مرتکب گناه می‌شویم آتش گناه در وجود انسان شعله‌ور می‌شود.

 وی به فرازهایی از آیه شریفه «إِنَّ الَّذِینَ یَأْکُلُونَ أَمْوَالَ الْیَتَامَی ظُلْمًا إِنَّمَا یَأْکُلُونَ فِی بُطُونِهِمْ نَارًا وَسَیَصْلَوْنَ سَعِیرًا»، با تأکید بر این که کسانی که اموال یتیمان را به‌ناحق، ظالمانه و خلاف‌شرع می‌خورند و مصرف می‌کنند، آتش در درون خود می‌ریزند، اظهار داشت: مصرف مال حرام، آتش در درون خود ریختن است.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت تصریح کرد: اگر کسی در برابر گناهان ایستادگی صبورانه داشته باشد، مستحق رحمت‌الله، مغفرت الله، رضایت الله و جنت الله خواهد بود.

 وی به سومین عرصه یعنی مصیبت اشاره و در تشریح آیه ۱۵۵ سوره بقره، اظهار داشت: اگر انسان در برابر ۵ مصیبت ترس، گرسنگی، نقصان اموال، از دست دادن نزدیکان و آفات زراعت خود را نگه دارد و فشار مصائب او را از خدا دور نکند، مستحق بشارت پروردگار می‌گردد.

 انصاریان در بخش پایانی سخنان خود ضمن اشاره به روایتی از پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله با بیان این که گلایه و رنجیده خاطر شدن از خدا ارزش عبادت، استقامت در برابر گناه و ایستادگی در برابر مشکلات و سختی‌های دنیا را از بین می‌برد، اذعان داشت: امام جواد علیه‌السلام در سفارشی ضمن تأکید بر اهمیت تکیه بر صبر، می‌فرمایند، اگر انسان در عرصه عبادت الله، خدمت به خلق‌الله و در برابر هجوم گناهان و پیشامدهای تلخ استقامت نکند؛ رحمت، رضایت، مغفرت و بهشت را از دست خواهد داد.