به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیها السلام، حجت‌الاسلام احمدی شب گذشته در شبستان امام خمینی(ره) ضمن تبیین نقش ایمان واقعی در استقامت دینی گفت: استقامت در مسیر اهل‌بیت(ع) و حرکت در صراط مستقیم مستلزم داشتن تقوای الهی و ایمان واقعی است، بدون آن‌ها هرگز انسان نمی‌تواند در مسیر صحیح قدم بگذارد و در آن مسیر ثابت‌قدم بماند.

وی افزود: معنای ایمان واقعی این است که انسان بعد از ایمان به خداوند و معرفت نسبت به خالق، به نبوت نبی گرامی اسلامی و ولایت حضرت علی علیه‌السلام و دیگر حضرات معصومین ایمان و اعتقاد داشته باشد  و بداند که نیازمند اهل‌بیت(ع) بوده و آن‌ها واسطه فیض الهی میان خالق و مخلوق هستند.

حجت‌الاسلام احمدی خاطرنشان کرد: زمین و آسمان و نعمات الهی و… همگی برای استفاده انسان خلق‌شده‌اند و خداوند در قبال اعطای دنیا به مخلوقات چیزی نمی‌خواهد اما اگر کسی بخواهد به حیات طیبه آخرت نیز برسد باید ایمان واقعی داشته باشد و بهای داشتن سعادت اخروی و حیات طیبه ، تقوا و ایمان است.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: اقرار لسانی به نبوت پیامبر(ص) و ولایت حضرات معصومین اولین گام برای داشتن ایمان است اما مسئله اصلی در ایمان واقعی معرفت به خداوند و اهل‌بیت(ع) می‌باشد؛ اطاعت از اوامر و نواهی خداوند و اهل‌بیت(ع) نشان‌دهنده ایمان واقعی انسان‌ها می‌باشد.

وی در پایان گفت: وقتی انسان به مرحله‌ای برسد که ایمانش کامل و واقعی شود، در مسیر اهل‌بیت(ع) استقامت می‌کند، خود را بی‌نیاز از حضرات معصومین ندانسته و سعی می‌کند بر اساس دستورات فرستادگان الهی عمل نماید تا به حیات طیبه اخروی برسد.