به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مؤمنی در مراسم عزاداری ظهر دومین روز از ماه محرم در حرم مطهر بانوی کرامت اظهار کرد: کسانی که اهل قرآن و نماز بودند با همدیگر اجتماع کردند و امام زمان خودشان را در سرزمین کربلا به شهادت رساندند که لازم است علل این حادثه مورد دقت واقع شود که چرا دشمنان سیدالشهدا (ع) به این مرحله رسیدند.

وی افزود: اتفاقاتی که در روز عاشورا افتاده است باید بررسی و ذکر مصائب بازگو شود چرا که طبق روایت اگر این مصائب بازگو نشود مورد رضایت اهل بیت(ع) نخواهد بود به همین خاطر بازگو کردن و تبیین مصائب سیدالشهدا امری ضروری در جامعه است.

سخنران آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه باید بدانیم که قاتلین سیدالشهدا چه کرده‌اند، خاطرنشان کرد: بیان مصائب اباعبدالله(ع) قطعا دارای اثراتی است چراکه از رهگذر شهادت سیدالشهدا حرارتی در دل مومنین به وجود می‌آید که تا روز قیامت سرد نخواهد شد.

مومنی تأکید کرد: اگر قرار است انقلاب و تحولی در دل انسان به و جود آید به برکت سیدالشهدا و به برکت تبیین واقعه عاشورا این انقلاب و تحول ایجاد خواهد شد.

وی یادآور شد: روضه‌های خانگی باید گسترش پیدا کند و لزومی ندارد حتما جمعیت زیاد باشد چراکه هیچ چیزی مثل روضه سیدالشهدا نمی تواند انسان را در مسیر سیر و سلوک معنوی قرار دهد و مسیر هدایت را هموار نماید.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت در ادامه گفت: پیامدهای عاشورا نیز باید به درستی برای جامعه تبیین شود چرا که بکاء بر سیدالشهدا از چند جهت قابل توجه است که اولین مورد آن عبرت تاریخی برای بشریت و پیامد دیگر آن پاک نمودن جامعه و فرد از انواع و اقسام آلودگی‌های ظاهری و باطنی است.

وی یادآور شد: واقعه عاشورا صرفا یک حرکت نیست بلکه یک فرهنگ است و اثرات عاشورا در گذشته، حال و آینده انسان تاثیرگذار است.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت گفت: سیدالشهدا(ع) از ابتدای حرکت از مدینه به مکه و از مکه به کربلا و توقف در منزلگاه‌های مختلف مطالب مختلفی بیان فرمودند و حتی بعد از واقعه عاشورا نیز از سر مطهر سیدالشهدا قرآن شنیده می شد که تمام این مطالب نشان دهنده این است که حضرت به دنبال  یک انقلاب و تحول فرهنگی بودند.

وی افزود: تمام اموری که مورد نیاز ما است در بیانات سیدالشهدا ذکر شده است و سخنانی که حضرت ایراد فرموده‌اند در جهت ایجاد یک انقلاب فرهنگی است که در حقیقت در راستای نجات انسان از جهل و احیای عقل بشری است.