به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا صادقی واعظ در سخنرانی شب گذشته حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه همه ائمه معصومین علیهم السلام به عنوان هادی و راهنما معرفی شده اند، گفت: امام حسین علیه السلام به عنوان تجلی هدایتگری شناخته می شوند و پیامبر صلوات الله علیه و آله فرمودند مقامی که حسین در نزد خدا دارد بیشتر از مقامی است که در روی زمین دارد.

وی با بیان اینکه مصیبت امام حسین علیه السلام نه تنها در زمین بلکه در آسمان ها نیز بزرگترین مصیبت بوده و ملائکه آسمان بر ایشان گریه کرده اند، گفت: قیام امام حسین علیه السلام برای نجات از جهل و گمراهی نه فقط برای شیعیان و مسلمانان بلکه برای تمام بشریت است.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به ثواب زیارت امام حسین علیه السلام گفت: امام صادق علیه السلام فرمودند هیچ کسی نیست که فردای قیامت وارد محشر می شود مگر این که آرزو می کند ای کاش جزو زائران اباعبدالله الحسین علیه السلام بود.

وی با بیان انیکه امام حسین علیه السلام از هر فرصتی برای دستگیری و هدایتگری استفاده کردند افزود: روز عاشورا غیر از شهادت و حماسه دو بعد دیگر هم دارد که یکی از ابعاد عاشورا عبودیت خداوند است که اتصال و ارتباط با خدا یک لحظه هم قطع نشد و قبل از اینکه نبرد شروع شود امام حسین علیه السلام فرمودند تکیه گاه ما در هر سختی و مصیبتی خداوند است و بعد از شهادت هر کدام از اصحاب و فرزندان یاد خدا می کردند و حتی در زمان شهادت هم ذکر خدا بر زبان داشتند.

صادقی واعظ بعد دیگر روز عاشورا را هدایتگری دانست و ادامه داد: امام حسین علیه السلام در روز عاشورا تمام تلاششان را انجام دادند تا از کسانی که در مقابلشان ایستاده بودند هم دستگیری و هدایتگری کنند و با معرفی خود که فرزند رسول خدا هستند به قران استدلال می کردند که در قرآن مودت ذی القربی مزد رسالت بیان شده است و لشکر مقابل را به تفکر دعوت می کردند.

وی با بیان اینکه قرآن کریم در سوره اعراف می فرماید مردم در این دنیا از دو حالت خارج نیستند که یا هدایت شده اندو یا در ضلالت و گمراهی قرار می گیرند، گفت: این ضلالت و گمراهی مربوط به خود انسان است و خدا خیر و شر و راه هدایت و ضلالت را مشخص کرده است و این انسان است که انتخاب می‌کند کدام راه را برود.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که کربلا صحنه هدایت و ضلالت است گفت: افرادی که از فرصت الهی بهره بردند خودشان را در مسیر هدایت قرار دادند و افرادی که بر ضلالت اصرار کرده، خودشان را به نابودی کشاندند.

وی با بیان اینکه برای قرار گرفتن در مسیر هدایت الهی باید ویژگی‌هایی داشته باشیم، گفت: اولین قدم در مسیر هدایت ایمان است که یک درجه بالاتر از اسلام است و مؤمن کسی است که بعد از اقرار به زبان به آنچه که می گوید عمل کند و در تمام حالات از خدا تبعیت کند و شرط مهم پذیرش ایمان پذیرش ولایت امیرالمؤمنین علیه السلام است.