به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین عباسی تربتی عصر امروز طی سخنانی در حرم بانوی کرامت اظهار کرد: ماه با عظمت رجب ماه عبودیت و استجابت دعا و مقدمه‌ای برای ماه شعبان و درنهایت مقدمه ورود به ضیافت الهی است.

وی افزود: یک صیاد چیره‌دست  وقتی بخواهد صیدی را به دست آورد باید ابتدا کمین گاه را آماده کند به همین خاطر شکار معنویت، حقیقت و عرفان کمینگاهش ماه مبارک رجب است و کمین گاه شکار معارف اسلامی همین ماه رجب و لیالی با عظمت این ماه بزرگ است.

عباسی تربتی خاطرنشان کرد: انجام فرایض مستحبی، زیارت اعتاب مقدس، قرائت ادعیه عمومی و ادعیه خاص روزهای این ماه از راه‌های ارتباط خلق با خالق در این ماه است.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: خداوند به تمامی زوایای وجودی انسان آگاه است و اگر قصد رحمت نداشت هیچ‌گاه اذن دخول به ماه رجب به انسان داده نمی‌شد.

وی یادآور شد: یکی از ویژگی‌های عباد صالح این است که بین این ماه و دیگر ماه‌ها فرق می‌گذارند اما غافلان نمی‌توانند از فرصت‌های ایجادشده استفاده کافی را ببرند.

عباسی تربتی در ادامه گفت: فرصت سوزی در ماه رجب ممنوع است درحالی‌که فرصت سازی انسان‌ساز است و می‌تواند مسیر کمال را برای سالکین الی الله هموار سازد.

وی اظهار کرد: حرمت این ماه باید بیشتر نگه‌داشته شود و از معاصی دوری شود درحالی‌که در فضای مجازی بستر گناه بسیار زیاد شده است و عده‌ای غافل هستند.

سخنران حرم حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها تأکید کرد: انسان متقی هیچ‌گاه خود را در معرض معاصی و اضمحلال قرار نمی‌دهد و از چشم و گوش و اندیشه خود حراست می‌کند.

عباسی تربتی یادآور شد: تمجید و تطهیر شجره خبیثه و دودمان ننگین پهلوی در فضای مجازی و ایجاد شبهات عقیدتی و… از سوی افراد مغرض و دشمن متأسفانه در فضای مجازی فراگیر شده است و نباید فریب این اقدامات را بخوریم.

وی افزود: طبق روایت هرکسی در ماه رجب خداوند را بخواند خدا درخواست او را اجابت خواهد کرد و هرکسی طالب هدایت باشد خداوند او را هدایت خواهد کرد و این ماه رجب یک ریسمان بین خداوند و بین بندگان است.