به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلاماللهعلیها، سعیدسیاهلویی در گفتوگویی خبری به تشریح فعالیتها و خدمات ارائه شده در بخش آی تی و فناوری موکب آستان مقدس بانوی کرامت در عمود ۱۰۸۰ مسیر نجف به کربلا پرداخت و اظهار داشت: ارائه اینترنت پرسرعت و بدون محدودیت به زائرین امام حسین علیه السلام از مهمترین خدماتی است که به زوار ارائه میشود و افراد زیادی همزمان میتوانند به اینترنت پرسرعت در موکب متصل شوند.
مسئول فناوری و آی تی موکب آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها گفت: اختصاص چند تلفن ثابت به صورت رایگان در اختیار زائران جهت تماس با ایران از دیگر خدماتی است که به زوار گرامی ارائه میشود که مورد استقبال زائران نیز قرار گرفته است.
وی گفت: قرار دادن اینترنت رایگان برای تماس با خانواده ها و استفاده از شبکههای اجتماعی از دیگر فعالیت های این کمیته است؛ اینترنت ارائه شده تقریبا تمام موکب دوازده هزار متری آستان مقدس را پوشش می دهد و در طول روز بالغ بر یکصد هزار کانکشن داریم که این خود یک نصاب خوبی محسوب میشود.
سیاهلویی خاطرنشان ساخت: همه سعی ما این است که یک ارتباط خوب و پایدار برای زوار فراهم کنیم، زائران مشتاق اینترنت هستند و تهیه اینترنت پرسرعت در این مسیر کار مشکلی بوده که بحمدالله توسط خادمان موکب در بخش فناوری انجام شده است.
وی به همکاری خوب عراقیها در این عرصه اشاره کرد و افزود: سعی کردهایم که بهتر از ایران بتوانیم ارائه سرویس داشته باشیم اما از آنجایی که قطعی ارتباط در عراق زیاد است ما سعی کردهایم این قطعیها را به کمترین میزان برسانیم.
مسئول فناوری و آی تی موکب آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها تأکید کرد: ما در موکب حرم مطهر بانوی کارمت هر نوع کمکی که در بستر فناوری ممکن باشد به زائران ارائه می دهیم؛ به عنوان مثال بحث گمشدگان را در دستور کار داریم و سعی می کنیم به تلفن های ایرانی آنها دسترسی پیدا کرده و با اطرافیان شخص گمشده یا صاحبان اشیاء گمشده تماس بگیریم و مشکلات آنان را رفع کنیم.
وی در پایان افزود: امروزه شبکههای اجتماعی همچون روبیکا، ایتا، بله و سایر شبکههای اجتماعی ایرانی نرم افزارهای قدرتمندی هستند و ما نیز سعی کردهایم از این فضا برای ارائه خدمات به زوار استفاده کنیم.