خدا گمشده عالم وجود انسان است و تا این گمشده به حریم قلب انسان راه نیابد ملک سلطنت قلب به آرامش نخواهد رسید و در پناه یک تولد معنوی است که خروج انسان از پیله هزار رنگ نفس برای صعود به عالم ملکوت و رهایی از بندگی غیر خدا محقق خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، انسان موجودی نیازمند است و یکی از مهم ترین نیازهایی که انسان دارد نیاز به ارتباط با خداوند است.

پس از اینکه بشر مسیر طغیان در برابر پروردگار را در پیش گرفت و فریب عدوی مبین مانند شیطان را خورد، برای اینکه بدون نظارت وجدان و در نبود خدا با خیال راحت بتواند گناه کند و در لذت کاذب گناه غرق شود؛ در اولین مرحله از سقوط به وادی حیوانات، خدا را از زندگی خود حذف کرد و در فراغ خدا تا جایی در لذت غرق شد که دیگر لذت ها هم نتوانستند حرص او را پاسخ گفته و عطش سیری ناپذیر او را خاموش کنند و کار به جایی رسید که بشریت به نهیلیسم و پوچی گرایی روی آورد و در اقدامی ناباورانه تصمصیم به ختم زندگی خود گرفت.

متفکران غربی که خود را خدای عالم می دانستند در پی برطرف کردن این حال بر آمدند و به جای اینکه گمشده حقیقی بشر یعنی خدا را از طریق آخرین مکتب سرنوشت ساز یعنی اسلام به او معرفی کنند؛حاضر نشدند از غرور خداگونه  خود کم کرده و فرعون صفتانه بت های و عرفان هایی ساختند تا اندکی وجود تشنه انسان را سیراب کند تا در پناه این خدای کاذب همچنان به استثمار نوع بشر ادامه دهند و این شد که در تمامی اقوام و نژادها مکاتب مختلف بت پرستی و انسان پرستی را ایجاد کردند و در میان امت اسلامی نیز تشییع انگلیسی، وهابیت، عرفان حلقه و حتی شیطان پرستی را باب کردند.

و متأسفانه عده ای  از جوانان و مردم در جست جوی گمشده حقیقی خود به دام این مکاتب گرفتار شدند و شمار زیادی قربانی شدند تا نتیجه بر این شد که در کنار معرفی اسلام حقیقی به مردم  عرفان های نوظهور و جریان های افراطی شیعه و اهل سنت به جوانان معرفی شود.

که آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها و امور فرهنگی خواهران همچون همیشه در این زمینه پیشگام بوده اند و با برگزاری دوره های معنویت رهایی بخش، تولد معنوی، جریان های افراطی شیعه و معرفی وهابیت حقیقت مکاتب عرفانی نوظهور مانند عرفان حلقه را به گروه های مختلف سنی بانوان اعم از مادران و نوجوانان معرفی کردند تا این خود اقدامی باشد برای مبارزه با بت پرستی نوین در عصر حاضر.

خانم شهبازی، مسؤول امور فرهنگی خواهران  از استقبال خوب بانوان و نوجوانان  از این دوره های معارفی خبر می دهد و می گوید: این دوره های معارفی در طول ترم های مختلف با حضور اساتید برجسته حوزه علمیه قم از جمله حجت الاسلام گریوانی برای گروه های سنی مختلف برگزار شده است و تمامی این مکاتب در ابعاد مختلف برای بانوان نقد و بررسی شده است و در حال حاضر نیز دوره های معارفی در این زمینه در شبستان نجمه خاتون سلام الله علیها در حال برگزاری است.

آری خدا گمشده زندگی انسان است اما انسان هر چه را که بخواهد جایگزین خدا کند باز در نبود خدا نیمه گمشده وجود خود را گم کرده و در پناه هیچ عرفان   و مکتبی نخواهد توانست به آرامش برسد و عطش سیری ناپذیر  وجود خود را سیر کند زیرا آب بر این آتش ایمان به خدا در پناه ارتباط با اوست که عالم ملک و ملکوت به ید او اداره می شود.

انتهای پیام/۱۱۲