سخنران حرم حضرت معصومه سلام الله علیها با اشاره به اینکه شیطان هیچ سلطه ای بر متوسلین و مؤمنین به خدا ندارد، گفت: توسل و ایمان به خدا از مهم ترین راه هایی رهایی از نفوذ شیطان است که رد قرآن کریم مورد تأکید قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله فرحزاد، سخنران حرم حضرت معصومه سلام الله علیها در آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با بیان اینکه شیطان سگ رانده شده در خانه خدا است، گفت: این سگ مأمور گرفتن بیگانه ها است ولی اگر کسی با صاحب خانه کار داشته باشد و به صاحب خانه که همان خداوند است پناهنده شود خداوند یک نهیبی به او می زند تا کنار برود.

وی افزود: اما کسی که سارق است، منافق بوده، کافر است و یا به غیر خدا تکیه می کند و با صاحب خانه که خداوند است کاری ندارد در نتیجه قهرا شیطان بر او سلطه پیدا می کند.

سخنران حرم حضت معصومه سلام الله علیها تصریح کرد: قرآن کریم در آیه ۱۰۱ سوره آل عمران می فرماید«وَ کَيْفَ تَکْفُرُونَ وَ أَنْتُمْ تُتْلي‏ عَلَيْکُمْ آياتُ اللَّهِ وَ فيکُمْ رَسُولُهُ وَ مَنْ يَعْتَصِمْ بِاللَّهِ فَقَدْ هُدِيَ إِلي‏ صِراطٍ مُسْتَقيمٍ؛ و چگونه کفر می ورزید در حالی که آیات خدا بر شما خوانده می شود و فرستاده او در میان شماست و هر کس به خدا تمسک جوید حقّا که به راه راست هدایت شده است.»

حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد ادامه داد: همانطور که در آیه بیان شده اگر انسان به خدا تمسک جوید از دست شیطان رها شده و خداوند قطعا او را هدایت خواهد کرد.

وی افزود: همچنین آیه ۱۱ سوره تغابن می فرماید«ما أَصابَ مِنْ مُصيبَةٍ إِلاَّ بِإِذْنِ اللَّهِ وَ مَنْ يُؤْمِنْ بِاللَّهِ يَهْدِ قَلْبَهُ وَ اللَّهُ بِکُلِّ شَيْ‏ءٍ عَليمٌ؛ کسی که به خداوند ایمان آورد، خداوند قلبش را هدایت می کند» زیرا ایمان هدایت قلبی و روحی را به دنبال دارد و همانطور که در آیه قبل بیان شد اگر کسی به مرحله بالاتر از ایمان یعنی تمسک به خداوند برسد و  به خداوند تمسک جوید چنین فرد هدایت شده واقعی است.

سخنران حرم حضرت معصومه سلام الله علیها تصریح کرد: این آیات به خوبی راه های رهایی از شیطان را به ما نشان داده و می فرماید که مطمئن ترین راه برای رهایی از دام شیطان ایمان و تمسک به خداوند است.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد ادامه داد: کسی که به خداوند تمسک بجوید از غیر خدا اعراض می کند و به عبارت دیگر چنین انسانی خداوند را قادر مطلق دانسته و در همه امور تنها از خداوند طلب یاری می کند.

وی یادآور شد: کسی که می گوید من به خدا توسل و توکل کردم، نباید منتظر یاری دیگری باشد و اگر فقط کسی تنها زبانی بگوید که به خدا توکل کردم و در عمل چشم امیدش به دیگران باشد خداوند او را به دیگران واگذار خواهد کرد زیرا توکل و سخن چنین فردی از روی صدق نبوده و چنین انسانی هنوز نتوانسته به مرحله ایمان برسد زیرا ایمان تسلیم قلبی و زبانی در برابر خداوند است