به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، قاری نوجوان مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) در مسابقات ملی وزارت نیرو در رشته قرائت تحقیق موفق به کسب رتبه برتر شد.

قاری نوجوان امیر حسین باقری با کسب رتبه برتر در مرحله کشوری این دوره از مسابقات در زمره برترین‌های مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس حضرت معصومه(س) قرار گرفت.

یکی از فعالیت‌های فرهنگی ویژه کارکنان وزارت نیرو که ذیل شورای فرهنگی این وزارتخانه، به آن توجه می‌شود، اهمیت به توسعه فرهنگ قرآن کریم است که این امر هرساله با برگزاری مسابقات قرآن کریم محقق می شود.

هفدهمین دوره جشنواره قرآن و نماز وزارت نیرو در سال جاری ویژه فرزندان دختر و پسر کارکنان وزارت نیرو در دو مقطع تحصیلی و دو مرحله استانی و کشوری به صورت حضوری برگزار شد که مقطع اول شامل دوره ابتدایی پنجم و ششم و دوره اول متوسطه هفتم، هشتم و مقطع دوم شامل دوره اول متوسطه نهم و همچنین دوره دوم متوسطه دهم، یازدهم و دوازدهم می شد.

با پایان یافتن مرحله مقدماتی این مسابقات، مرحله کشوری هفدهمین دوره جشنواره قرآن و نماز فرزندان کارکنان وزارت نیرو همزمان با روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه ۲۸ تا ۳۰ شهریورماه در سالن برق منطقه‌ای تهران به میزبانی شرکت برق منطقه‌ای تهران برگزار شد.

بنابر اعلام مسئولان برگزاری این دوره از مسابقات در مرحله مقدماتی این دوره از مسابقات بیش از ۶ هزار و ۸۰۰ نفر ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۳۶۱ نفر به مرحله کشوری راه پیدا کردند که در نهایت از این تعداد نیز ۱۴۰ دختر و ۲۲۱ پسر از استان‌های مختلف کشور در مرحله کشوری این مسابقات با یکدیگر به رقابت پرداختند.

داوطلبان در این دوره از مسابقات در رشته شفاهی شامل قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ موضوعی قرآن و اذان و یک یا هر دو و رشته کتبی شامل مفاهیم قرآن احکام و معارف نماز با یکدیگر به رقابت پرداختند که سرانجام در رشته قرائت تحقیق امیر حسین باقری از قاریان نوجوان عضو مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس حضرت معصومه(س) موفق به کسب رتبه برتر این دوره از مسابقات شد.