به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی شب گذشته در آیین شکرگزاری خادمان موکب آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) که در تالار شهید مطهری پژوهشکده علامه طباطبایی برگزار شد،  ضمن تقدیر از تلاش دست‌اندرکاران موکب آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) در راستای خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی اظهار کرد: خداوند متعال نسبت به خادمان و عاشقان امام حسین علیه‌السلام نگاه متفاوتی دارد.

وی با تاکید بر اینکه طی ایام اربعین خدمت خالصانه در موکب آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) انجام شده است، اضافه کرد: حضور در حماسه اربعین حسینی همانند دیگر مأموریت‌ها نیست بلکه دعوتی از سوی صاحبان این حماسه است و افرادی که در صحنه خدمت حضور می‌یابند نه تنها به دنبال نگاه‌های مادی نیستند بلکه از داشته‌های خود نیز در این مسیر هزینه می‌کنند.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) خاطرنشان کرد: مردم عراق هر چیزی را که دارند در طبق اخلاص می‌گذارند و برای زائران اربعین حسینی هزینه می‌کنند، خادمان موکب آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها نیز تلاش می‌کنند تا در طول سال برای خدمت به زائران در سال آینده، برنامه‌ریزی و هزینه کنند.

وی با بیان اینکه موکب آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها نیز بر اساس کمک‌های مردمی خدمت‌رسانی به زائران اربعین را دنبال کرده است، عنوان کرد: افرادی که برای خدمت و زیارت امام حسین علیه‌السلام در حماسه اربعین حسینی حضور یافته‌اند از ثواب و اجر متفاوتی برخودار هستند.

آیت‌الله سعیدی یادآور شد: اربعین حسینی یک معجزه و جریان بزرگ فرهنگی و اجتماعی است که فرصت‌های مطلوبی را برای انسان شدن به دنبال دارد و قطعه‌ای از بهشت در جهنم دنیاست؛ این معجزه‌ها و حماسه‌ها سند حقانیت شیعه است و در این حرکت‌ها قدرت شیعیان نشان داده می‌شود.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه داشتن نگاه بلند سبب اجرایی شدن برنامه‌ها و طرح‌های کلان می‌شود، مطرح کرد: در داستان امام حسین علیه‌السلام اخلاص، نماز، امر به معروف و نهی از منکر و انتشار معارف اهل بیت(ع) مطرح بود به همین علت در موکب‌های اربعین حسینی نیز باید به این مباحث توجه داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه راه گم کرده‌ها در اربعین حسینی می‌توانند راه خود را پیدا کنند، گفت: هر ساله باید فارغ‌التحصیلان بسیاری در دانشگاه اربعین حسینی تربیت شوند تا بتوانند زندگی خود را با رویکردهای جدید در راستای تحقق اهداف مورد نظر اسلام دنبال کنند.