به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه  سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی امروز در شبستان امام خمینی(ره) با اشاره به این که مدارا با یتیم توصیه قرآن کریم بوده و این کتاب آسمانی نسبت به مراقبت از یتیم تأکید ویژه ای  دارد، گفت: امام حسن عسگری(ع) در یک روایت نورانی می فرمایند« یتیم کسی است که از پدر و مادر خود جدا می شود و یتیم ترین یتیم کسی است که از امام خود جدا شده و ارتباطش با امام زمانش قطع شده و به احکام دینی خود آگاهی ندارد».

وی با اشاره به این که در احادیث بیان شده که به صورت مستمر با امام زمان خویش تجدید عهد و بیعت کنید، افزود: اگر انسان با امام عصر خود تجدید بیعت نکند به مرور خانه دلش برای انواع مفاسد آماده می شود.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که ارتباط با امام زمان(عج) و تجدید بیعت با امام عصر راهکار مقابله با فتنه گری های وهابیت است، تصریح کرد: اگر امروز جریان شیعه در سطح جامعه جهانی، جریانی زنده و پویا است به دو واسطه بوده که در ابتدا پویایی تشییع به علت اقامه شعائر و در رأس آن اقامه عزای سید الشهدا است و دیگر عامل پویایی شیعه زیارت ائمه معصوم و ارتباط با امام زمان(عج) است.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی با بیان این که در زیارت امام زمان(عج) می خوانیم سلام بر کسی که بهار قلب ها و شادی دل مردم است، گفت: رمز شادی دل ها و بهار قلب ها ارتباط با امام زمان(عج) است.

وی افزود: امام حسن عسگری(ع) در ادامه روایت می فرمایند« پس هر یک از شیعیان ما که کفالت اینگونه یتیم ها را بر عهده گیرند به این ترتیب که علوم و احادیث ما را به ایشان تعلیم دهند و آنها را هدایت کنند با ما در طبقات مرتفع بهشت هم درجه و همسایه خواهند بود».

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: براساس این حدیث مهم ترین رسالت مؤمنان و علمای دینی نسبت به یتیمان واقعی عصر آخر الزمان نقل احادیث و آموزش احادیث نبوی به مردم و هدایت مردم در مسیر حق است.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی یادآور شد: بنابراین مهم ترین رسالت منتظران امام زمان(عج) در عصر ظهور آموختن احادیث نبوی و آموزش آنها به دیگران و عمل به این احادیث است؛ زیرا تنها در پناه این احادیث است که می توان به وظایف خویش به عنوان مؤمن آل الله در عصر غیبت جامه عمل پوشاند و بدون نقل و ترویج احادیث نبوی و احادیث اهل بیت(ع) به یقین جامعه اسلامی دچار انحراف خواهد شد.