سعید سیاهلویی در گفت و گو با پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، با اشاره به اینکه در برهه‌ای از زمان قرار گرفته‌ایم که مردم برای انجام امور روزانه خود نیاز به اینترنت دارند، اظهار داشت: انجام امور به صورت اینترنتی، سبب آسان تر شدن کارها شده و دسترسی به تمام نقاط دنیا و پلت فرم ها اعم از موبایل و  تمام نرم افزارهای همراه به نوعی می تواند به مردم کمک کند تا کارها سریع تر  و راحت تر انجام شود.

وی افزود: در گذشته هیچ کدام نرم‌افزارهای آستان مقدس کریمه اهل بیت (س) تحت وب نبود و امکان اتصال به اینترنت را نداشت و صرفا برای ویندوز طراحی شده بود اما در سه سال اخیر حرکت رو به جلویی در طراحی و خریداری نرم افزارهای تحت وب ایجاد شد.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات آستان حضرت مصعومه سلام الله علیهما با بیان اینکه تمام نرم افزار های کنونی آستان مقدس کریمه اهل بیت (س) متصل به اینترنت هستند، تصریح کرد: تمام نرم افزارهایی آستان مقدس کریمه اهل بیت (س) امکان اتصال به اینترنت را داشته و امکان مشاهده در پلت فرم ها را می توانند داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: تغییرات سامانه‌ها و سایت‌ها به صورت اینترنتی از جمله اتوماسیون اداری، منابع انسانی، خدام افتخاری، کتابخانه آستان مقدس، سامانه قرآن و عترت ، پایگاه خبری، وب سایت چند رسانه ای، هدایا و نذورات، مسابقات، استخدام خدام افتخاری، املاک و موقوفات، آرشیو، سامانه گمشدگان، انجام شده است.

سیاهلویی ابرازکرد : اینترنتی شدن سامانه‌ها یک اتفاق خوب و مطلوبی بود و به افرادی که نیازمند این نوع سامانه ها بودند کمک می‌کند بسیاری از کارهای خود را از این طریق به پیش ببرند، بر این اساس سایت آستان مقدس که از سال گذشته آغاز به تغیر شده بود، از صورت معمولی به صورت پرتالی طراحی و ایجاد شد.

وی با اشاره به اینکه بهترین نحوه طراحی و کد نویسی در تغییر وب سایت ها انجام شده است، عنوان کرد: تغییر وب سایت‌ها با یک طراحی ویژه بر اساس ترند‌های طراحی جهانی انجام شده است.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات آستان مقدس کریمه اهل بیت (س) به تیم طراحی وب سایت های آستان مقدس کریمه اهل بیت (س) اشاره و ابراز کرد: از متخصصان خبره شهرهای مختلف کشور برای طراحی وب سایت آستان مقدس استفاده شده و نیز یک تیم متخصص دیگر از کارکنان فناوری آستان مقدس در زمینه زیرساخت از جمله سرور، امنیت و توزیع محتوا در سطح جهان تلاش‌های مطلوبی را در این زمینه انجام داده اند.

وی امنیت وب سایت‌ها را مد نظر قرار داد و بیان کرد: در گذشته با مشکل امنیت در وب سایت‌ها مواجه بودیم اما اکنون با توجه به فعالیت‌ها و تلاش‌هایی که در زمینه زیرساخت انجام شده دیگر نگرانی در موضوع امنیت وب سایت آستان مقدس وجود ندارد.

سیاهلویی تصریح کرد: بعد از اتمام طراحی وب سایت‌ها در آبان ماه، همه فعالیت‌ها به صورت جداگانه ایجاد شد و پرتال آستان مقدس کریمه اهل بیت (س) به سرانجام رسید.

وی خاطرنشان کرد: پرتال درگاهی برای ورود به نرم‌افزار های مختلف است که از جمله این درگاه، پایگاه خبری آستان مقدس بوده که وب سایتی بسیار استاندار طراحی شد و همچنین سایت چندرسانه‌ای از دیگر درگاه‌های مختص فیلم و صوت و عکس است که در آینده نزدیک در دسترس عموم مردم قرار خواهد گرفت.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات آستان حضرت مصعومه(س) به سامانه جدید نذورات اشاره و ابراز کرد: سامانه نذورات، از جمله دیگر سایت‌های طراحی شده است که در این طراحی جدید مردم می‌توانند هدایای خود را از درگاه‌های بانکی پرداخت کنند.

وی با اشاره به اینکه  وب سایت مسابقات از جمله دیگر موارد طراحی شده است، ادامه داد: در گذشته مسابقات به صورت محدود برگزا می‌شده اما اکنون می‌توانیم مسابقات را در یک وب سایت مجزا برگزار کنیم.

سیاهلویی عنوان کرد: زیارت مجازی و سامانه منابع انسانی و خدام افتخاری از جمله دیگر امکانات مختلف در این طراحی‌ها بوده که خادمین می‌توانند از لحظه آغاز ثبت نام تا لحظه‌ای که در آستان مقدس مشغول به کار می‌شوند در این سامانه وضعیت خود را مشاهده کرده و به موارد پرسنلی خود دسترسی یابند.(t1)