به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، سعید سیاهلویی طی گفت‌وگویی با اشاره به این‌که کارهایی که برای حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) در حال انجام است، در ابتدای امر مربوط به نظام اداری می‌شود، اظهار کرد: در نظام اداری ساختارهای بسیار محکمی وجود دارد که ما روی این ساختارهای محکم، یا نرم‌افزارهایی را خریداری می‌کنیم یا براساس آن نیاز، در خود مجموعه نرم‌افزارهایی را تولید و عرضه می‌کنیم.
وی افزود: در حال حاضر نرم‌افزارهای زیادی را راه‌اندازی کرده‌ایم و سعی شده که جامعیت کارها در این نرم‌افزارها، مدنظر قرار گیرد.
مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) با بیان این‌که یکی از این نرم‌افزارها، سامانه جامع مدیریت منابع انسانی است، ادامه داد: این سامانه شامل ۲۱ ماژول است و تمام کارهای یک فرد داخل سازمان در این سامانه تعریف شده است.
وی خاطرنشان کرد: «ثبت‌نام، مراحل گزینش و جذب پرسنل»، «بحث تردد، ثبت اثر انگشت یا کارت و دیگر شیوه‌های احراز هویت»، «ماژول‌های رفاهی و کارگزینی» و تمام نیازهای مدیریت منابع انسانی در این سامانه در نظر گرفته شده است.
سیاهلویی با بیان این‌که هر کاربر، کارتابل خاص خود را برای مدیریت فعالیت‌ها همچون مرخصی، مأموریت، نیازهای رفاهی، خرید اقساطی، وام، حقوق و دستمزد و … دارد، گفت: فیش حقوق و دستمزد کاربران نیز برای اطلاع افراد داخل سامانه قرار داده شده اما امکان پرینت فیش به صورت کاغذی وجود ندارد و این مسأله موجب شده صرفه‌جویی در مصرف کاغذ صورت گیرد.
وی افزود: سامانه‌های دیگری هم مانند سامانه جامع املاک داریم؛ که خودمان تهیه کردیم، چون تخصصی است و نمی‌شود از بیرون تهیه کرد.
مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) با بیان این‌که تولید این سامانه بسیار گران‌قیمت است و با ساختار سازمانی آستان مقدس، خرید آن از بیرون بهره‌‌‌وری لازم را نخواهد داشت، ادامه داد: از این رو تصمیم گرفتیم خودمان تولید کنیم و در تولید این سامانه نیز جامعیت را در نظر گرفته‌ایم.
وی اظهار داشت: بخش املاک، مالی، حقوقی و دبیرخانه آستان با این سامانه درگیر هستند و این نرم‌افزار حدود یک سال و نیم است که از تولیدش گذشته و در حال استفاده است و مرتب فرآیند‌های مختلف در آن پیاده‌سازی می‌شود.